The state of history education in Europe

Titel: The state of history education in Europe : challenges and implications of the "youth and history" survey / [Körber-Stiftung]. Ed. by Joke van der Leeuw-Roord
Beteiligt:
Körperschaft:
Veröffentlicht: Hamburg : Ed. Körber-Stiftung, 1998
Umfang: 243 S. : Ill., graph.Darst ; 24 cm
Format: Buch
Sprache: Englisch
RVK-Notation:
Schlagworte:
ISBN: 3896840096
Lokale Klassifikation: 1 5 A ; 1 15 F
alg: 5666471
001A    $06000:07-04-98 
001B    $01999:12-05-23 $t21:00:04.000 
001C    $00030:18-04-07 $t16:40:05.000 
001D    $09999:99-99-99 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Aau 
003@    $0056664710 
003O    $040686788 $aOCoLC 
004A    $03-89684-009-6 $fkart. : DM 29.00 (freier Pr.) 
006G    $0953203999 
006T    $098,N16,0290 
006U    $098,B26,0208 
007A    $0953203999 $aDNB 
007G    $0DE004BA3B54D7D85D5333C1257761003F5AC2 
007T    $0Herdhh056664710 
009P    $qapplication/pdf $A2 $3Inhaltsverzeichnis $uhttp://scans.hebis.de/HEBCGI/show.pl?05666471_toc.pdf $mV:DE-603;B:DE-17 
010@    $aeng 
011@    $a1998 
021A    $aThe @state of history education in Europe $dchallenges and implications of the "youth and history" survey $h[Körber-Stiftung]. Ed. by Joke van der Leeuw-Roord 
028C    $BHrsg. $#Roord, Joke van der Leeuw- $D20220215 $Ecgwrk $71157430325 $8Leeuw-Roord, Joke$cvan der [Tp6] $942930935X 
029F    $RKurt-A.-Körber-Stiftung $#Fondation Körber $#Körber Foundation $#Fundacja Körbera $#Körber Vakfı $#Körber Vakfi $71047508-4 $8Körber-Stiftung [Tb1] $9042159318 
033A    $pHamburg $nEd. Körber-Stiftung 
034D    $a243 S. 
034I    $a24 cm 
034M    $aIll., graph.Darst 
044K    $RUnterricht $#History Study and teaching $#Histoire Étude et enseignement $#Historia Enseñanza $#Geschichtsunterricht $#Geschichte Didaktik $#Geschichte Unterricht $#Geschichtsdidaktik $74020533-2 $8Geschichtsunterricht [Ts1] $9085049441 
044K    $#Abendland $#Okzident $74015701-5 $8Europa [Tgz] $908503617X 
044N    $aHistory, Joke, Youth  
045E    $a22 
045F    $a901.094 $eDDC23BSB 
045F/01 $a901 
045F/03 $g4 
045G    $a370.94 $eDDC23BSB 
045G/01 $a370.9 
045G/03 $g4 
045Z    $8NB 8100 [Tkv] $9410850969 

lok: 5666471 3
101B    $016-10-07 $t09:51:49.000 
101C    $016-10-07 
101U    $0utf8 
145S/01 $a005 

exp: 5666471 3 1 #EPN
201B/01 $018-04-07 $t16:40:05.000 
201C/01 $025-09-01 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0163486751 
208@/01 $a15-11-01 $bzCh 
209A/01 $a02/NB 8100 L487 $du $f330 $h02 NB 8100 L487 $x00 
209B/01 $a4402 $x05 
209C/01 $aBzG-2001/3119 $hBZG 2001 3119 
209G/01 $a1000315449 $x00 
247C/01 $8601330-2 <30/330>Frankfurt, Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG) $9102599378 

lok: 5666471 8
101B    $005-12-02 $t18:04:01.093 
101C    $007-01-99 
144Z/01 $aEuropa 
144Z/02 $aGeschichtsunterricht 
145Z/50 $a15.04 
101U    $0utf8 

exp: 5666471 8 1 #EPN
201B/01 $003-05-23 $t17:12:17.000 
201C/01 $007-01-99 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0127116931 
208@/01 $a07-01-99 $bz 
209A/01 $a/NB 8100 L487 $du $f001 $x00 
209G/01 $a14332855 $x00 
209G/01 $a3. Obergeschoss $x01 
247C/01 $8611001-0 <17/1>Darmstadt, TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Schloss $9102595887 

lok: 5666471 24
101B    $023-09-04 $t16:07:07.000 
101C    $023-09-04 
145Z/01 $a1 5 A 
145Z/02 $a1 15 F 
101U    $0utf8 

exp: 5666471 24 1 #EPN
201B/01 $003-08-04 $t11:22:46.000 
201C/01 $023-07-04 
203@/01 $0217394515 
208@/01 $a23-07-04 $bz 
209A/01 $a04.2574 $du $f050 $h04 2574 $x00 
209C/01 $a04.2574 K $h04 2574 K 
209G/01 $a70579278 $x00 
220C/01 $awar/hae 
247C/01 $8358050-7 Marburg, Bibliothek des Herder-Instituts Marburg $9102600961 
201U/01 $0utf8 

lok: 5666471 78

exp: 5666471 78 1 #EPN
201B/01 $019-04-17 $t18:19:58.000 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0793800218 
208@/01 $a12-11-16 $be 
209A/01 $a/ $f000 $x00 
237A/01 $aweiterführende Signatur(en): Herder-Institut: 04.2574 
244Z/01 $2Trx $#dzieło zbiorowe $8--Trx--Sammelwerk $x01 $9391384597 
245Z/01 $a04.03 $x01 
247C/01 $82080>Marburg/Lahn, Herder-Institut, Forschungsbibliothek, Bibliographieportal $9336309341 

lok: 5666471 205

exp: 5666471 205 1 #EPN
201B/01 $009-03-06 $t04:11:45.000 
201C/01 $030-04-98 
203@/01 $0121210731 
208@/01 $a17-06-98 $bz 
209A/01 $aSe 98/523 $du $f000 $x00 
209G/01 $a28060769 $x00 
247C/01 $8351000-1 <4>Marburg, Universität Marburg, Universitätsbibliothek $9102594767 
201U/01 $0utf8
LEADER 00000cam a2200000 c 4500
001 056664710
003 DE-603
005 20230512210004.0
007 tu
008 980407s1998 xx |||| | u00||u|eng
015 |a 98,B26,0208  |z 98,N16,0290  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 953203999 
020 |a 3896840096  |c kart. : DM 29.00 (freier Pr.) 
035 |a (DE-599)DNB953203999 
035 |a (OCoLC)40686788 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603 
041 |a eng 
082 0 4 |8 1\u  |a 901.094  |q DE-101  |2 23/BSB 
083 0 |8 2\u  |a 370.94  |q DE-101  |2 23/BSB 
084 |a 22  |q DE-101  |2 sdnb 
084 |a NB 8100  |0 (DE-625)124375:  |0 (DE-603)410850969  |2 rvk 
085 |8 1\u  |b 901 
085 |8 1\u  |z 2  |s 4 
085 |8 2\u  |b 370.9 
085 |8 2\u  |z 2  |s 4 
245 0 0 |a ˜Theœ state of history education in Europe  |b challenges and implications of the "youth and history" survey  |c [Körber-Stiftung]. Ed. by Joke van der Leeuw-Roord 
264 1 |a Hamburg  |b Ed. Körber-Stiftung  |c 1998 
300 |a 243 S.  |b Ill., graph.Darst  |c 24 cm 
650 7 |a Geschichtsunterricht  |0 (DE-588)4020533-2  |0 (DE-603)085049441  |2 gnd 
651 7 |a Europa  |0 (DE-588)4015701-5  |0 (DE-603)08503617X  |2 gnd 
700 1 |a Leeuw-Roord, Joke van der  |e Hrsg.  |4 edt  |0 (DE-603)42930935X  |0 (DE-588)1157430325  |2 gnd 
710 2 |a Körber-Stiftung  |0 (DE-603)042159318  |0 (DE-588)1047508-4  |2 gnd 
856 4 2 |m V:DE-603;B:DE-17  |q application/pdf  |u http://scans.hebis.de/HEBCGI/show.pl?05666471_toc.pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
924 0 |9 30/330  |a (DE-603)163486751  |b DE-30-330  |c HES  |d d  |g 02/NB 8100 L487 
924 0 |9 17/1  |a (DE-603)127116931  |b DE-17-1  |c HES  |d b  |g /NB 8100 L487  |h 3. Obergeschoss 
924 0 |9 Mb 50  |a (DE-603)217394515  |b DE-Mb50  |c HES  |d c  |g 04.2574 
924 0 |9 2080  |a (DE-603)793800218  |b DE-2080  |c HES  |d d  |g / 
924 0 |9 4  |a (DE-603)121210731  |b DE-4  |c HES  |d c  |g Se 98/523