Social aspects of psycholinguistic research: reflections on the ongoing study of cognitive and linguistic development of Polish immigrant children

Titel: Social aspects of psycholinguistic research: reflections on the ongoing study of cognitive and linguistic development of Polish immigrant children / Ewa Haman, Zofia Wodniecka, Joanna Kołak [and 2 others]
Verfasser: ; ; ; ;
In: Zweisprachigkeit und bilingualer Unterricht, (2014), Seite 77-86
alle Artikel anzeigen
Veröffentlicht: 2014
Format: Aufsatz
Sprache: Englisch
Schlagworte:
Kein Bild verfügbar
X
alg: 40318503
001A    $03025:18-05-17 
001B    $04505:29-11-17 $t10:57:59.000 
001C    $03025:18-05-17 $t11:31:59.000 
001D    $03025:18-05-17 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Aou 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aohne Hilfsmittel zu benutzen $bn $2rdamedia 
002E    $aBand $bnc $2rdacarrier 
003@    $0403185033 
007A    $0403185033 $aHEB 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2014 
021A    $aSocial aspects of psycholinguistic research: reflections on the ongoing study of cognitive and linguistic development of Polish immigrant children $hEwa Haman, Zofia Wodniecka, Joanna Kołak [and 2 others] 
028A    $BVerfasser $4aut $71132269830 $8Haman, Ewa [Tp3] $9403184304 
028C    $BVerfasser $4aut $71132270006 $8Wodniecka, Zofia [Tp3] $9403184517 
028C    $BVerfasser $4aut $71132270162 $8Kołak, Joanna [Tp3] $940318472X 
028C    $BVerfasser $4aut $71132270367 $8Łuniewska, Magdalena [Tp3] $9403184843 
028C    $BVerfasser $4aut $71132270448 $8Mieszkowska, Karolina [Tp3] $9403185009 
031A    $h77-86 $j2014 
037A    $aLiteraturverzeichnis 85-86 
039B    $aEnthalten in $8--Aau--. Zweisprachigkeit und bilingualer Unterricht. - Frankfurt am Main : Lang-Ed., 2014. - 320 S.. - graph. Darst.. - ISBN 3-631-65277-1 $x201400000000000923 $934912423X 
044K    $RLinguistik $#Psycholinguistics $#Psycholinguistique $#Psicolinguistica $#Psicolingüística $#Psycholinguistics $#Psycholinguistik $#Psychologie Linguistik $#Sprachpsychologie $74127537-8 $8Psycholinguistik [Ts1] $9085438731 
044K    $RLebensalter $#Children $#Enfants $#Bambini $#children $#Child $#Kinder $#Kind $#Kindheit $#Kindheit $#Kindesalter $#Kindschaft $#Kinder $74030550-8 $8Kind [Tsz] $908508090X 
044K    $RMobilität $RRegionale Mobilität $#Emigration and immigration $#Émigration et immigration $#migration $#Migration $#Bevölkerungswanderung $#Wanderung Soziologie $#Wanderungen $#Wanderungsbewegung $74120730-0 $8Migration [Ts1] $9085386928 
044K    $RMehrsprachigkeit $#Bilingualism $#Bilinguisme $#Bilinguismo $#Bilingüismo $#Bilingualität $#Bilinguismus $#Gemischtsprachigkeit Zweisprachigkeit $#Bilingualismus $74068227-4 $8Zweisprachigkeit [Ts1] $9085191868 
045W    $801.07.10$jPolnisch [Tkv] $9133118894 
045W    $803.16.14$jEinwanderer/Auswanderer$vKinder [Tkv] $9133099563 
045W    $803.23.01.009$jFeldlinguistik [Tkv] $9133096033 
045W    $803.21.07.018$jFamilie$vKommunikation in der [Tkv] $913309538X 
045W    $803.16.03$jZweisprachige Erziehung [Tkv] $9133072258 
045W    $803.25.02$jSprachstatistik [Tkv] $9133072401 

lok: 40318503 64

exp: 40318503 64 1 #EPN
201B/01 $029-11-17 $t10:57:59.000 
201C/01 $029-11-17 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0101212701X 
208@/01 $a29-11-17 $be 
209A/01 $a0 $f000 $x00 
209B/01 $a99 $x05 
247C/01 $8Frankfurt, Bibliographie Linguistischer Literatur $9129368261 

lok: 40318503 78

exp: 40318503 78 1 #EPN
201B/01 $018-05-17 $t11:29:52.000 
201C/01 $018-05-17 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0806848537 
208@/01 $a18-05-17 $be 
209A/01 $a/ $f000 $x00 
209A/01 $ab*p $x01 
220C/01 $apgar 
244Z/01 $#Generalgouvernement Polen $#Polska $#Rzeczpospolita Polska $#Polska Rzeczpospolita Ludowa $#Poland $#Pologne $#République Polonaise $#Generalne Gubernatorstwo w Polsce $#Polish People's Republic $#Polska Rzeczpospolita Polen $#PRL $#RP $#Polen Generalgouvernement $#Polska Generalgouvernement $#Besetzte Polnische Gebiete $#Besetztes Gebiet in Polen $#Okupowane Polskie Obszary $#Obszary Okupowane w Polsce $#Volksrepublik Polen $#Polska Rosyjska $#Republic Polen $#Respublika Pol'ša $#Pol'skaja Narodnaja Respublika $#République de Pologne $#Polen Links der Weichsel $#Polska po Lewej Stronie Wisły $#Lenkija $#Polija $#Gubernija Carstva Pol'skago $#Republik Polen $74046496-9 $8--Tg1--Polen $x01 $9085129801 
247C/01 $82080>Marburg/Lahn, Herder-Institut, Forschungsbibliothek, Bibliographieportal $9336309341
LEADER 00000caa a2200000 c 4500
001 403185033
003 DE-603
005 20171129105759.0
007 tu
008 170518s2014 xx |||| | u00||u|eng c
035 |a (DE-599)HEB403185033 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
100 1 |a Haman, Ewa  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)403184304  |0 (DE-588)1132269830  |2 gnd 
245 0 0 |a Social aspects of psycholinguistic research: reflections on the ongoing study of cognitive and linguistic development of Polish immigrant children  |c Ewa Haman, Zofia Wodniecka, Joanna Kołak [and 2 others] 
264 0 |c 2014 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverzeichnis 85-86 
650 7 |a Psycholinguistik  |0 (DE-588)4127537-8  |0 (DE-603)085438731  |2 gnd 
650 7 |a Kind  |0 (DE-588)4030550-8  |0 (DE-603)08508090X  |2 gnd 
650 7 |a Migration  |0 (DE-588)4120730-0  |0 (DE-603)085386928  |2 gnd 
650 7 |a Zweisprachigkeit  |0 (DE-588)4068227-4  |0 (DE-603)085191868  |2 gnd 
700 1 |a Wodniecka, Zofia  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)403184517  |0 (DE-588)1132270006  |2 gnd 
700 1 |a Kołak, Joanna  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)40318472X  |0 (DE-588)1132270162  |2 gnd 
700 1 |a Łuniewska, Magdalena  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)403184843  |0 (DE-588)1132270367  |2 gnd 
700 1 |a Mieszkowska, Karolina  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)403185009  |0 (DE-588)1132270448  |2 gnd 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Zweisprachigkeit und bilingualer Unterricht  |d Frankfurt am Main : Lang-Ed., 2014  |h 320 S., graph. Darst.  |z 3631652771  |z 9783631652770  |g (2014), Seite 77-86  |w (DE-603)34912423X 
924 0 |9 603  |a (DE-603)101212701X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 0 |9 2080  |a (DE-603)806848537  |b DE-2080  |c HES  |d d  |g /