Discrimination or explained differences?

Titel: Discrimination or explained differences? : Individual and school-level effects explaining the minority achievement gap / Triin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn
Verfasser: ; ;
In: Journal of Baltic studies, Band 54, Heft 3 (2023), Seite 553-580
alle Artikel anzeigen
Veröffentlicht: 2023
Umfang: Diagramme
Format: Aufsatz
Sprache: Englisch
Schlagworte:
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51002143
001A    $03025:28-07-23 
001B    $01999:28-07-23 $t22:52:41.000 
001D    $03025:28-07-23 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oou 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $0510021433 
004P    $010.1080/01629778.2022.2103579 
007A    $0510021433 $aHEB 
009Q    $uhttps://doi.org/10.1080/01629778.2022.2103579 $xH 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2023 
021A    $aDiscrimination or explained differences? $dIndividual and school-level effects explaining the minority achievement gap $hTriin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn 
028A    $BVerfasser $4aut $8Lauri, Triin [Tnu] $9510021298 
028C    $BVerfasser $4aut $8Põder, Kaire [Tnu] $9510021336 
028C    $BVerfasser $4aut $8Kunitsõn, Nikolai [Tnu] $9510021379 
031A    $d54 $e3 $g28 $h553-580 $j2023 
034M    $aDiagramme 
039B    $aEnthalten in $8--Obvc--. Journal of Baltic studies. - London {[u.a.] : Routledge, part of the Taylor & Francis Group, 1972-. - Online-Ressource. - ISSN 1751-7877 $x202300000540003447 $9181873397 
044K    $RĖstljandskaja Gubernija $RĖstonskaja SSR $#Estland $#Estland $#Estnische SSR $#Eesti $#Estonskaja SSR $#EV $#Estonia 1918 - 1940, 1991 - $#Republik Estland $#Eesti Vabariik $#Republic of Estonia $#Ėstonskaja Respublika $#Estnische Republik $#Estonia 1918-1940 ; ab 1991 $#Estonia $#Estonie $74015587-0 $8Estland [Tg1] $9085035777 
044K    $#Lettland $#Lettland $#Latvija $#Latvijas Republika $#Lettische Republik $#Lettische SSR $#Latvijskaja SSR $74074187-4 $8Lettland [Tg1] $9085208876 
044K    $#983461740 $#PISA-Studie $#thesoz $#DE-101 $#exakte Aequivalenz $#PISA-Studie $#Program for International Student Assessment $#Pisa-Test $#Pisa-Studien $#OECD $#040180751 $74680022-0 $8$aPISA$gTest [Tu1] $9103967788 
044K    $RRussin $#Russians $#Russes $#Russen $#Russe $#Russkije $#Großrussen $74051034-7 $8Russen [Ts1] $9085142204 
044K    $#Minorités Politique publique $#Minderheitenpolitik $#Minderheitenpolitik $#Nationale Minderheit Politik $74170001-6 $8Minderheitenpolitik [Ts1] $9085777463 
044K    $RBildungssystem $#Instructional systems $#Systèmes d'enseignement $#Bildungswesen $#Bildungswesen $#Erziehungswesen $#Erziehungswesen $74006681-2 $8Bildungswesen [Ts1] $9085010022 
044K    $RMotivation $#Achievement motivation $#Leistungsmotivation $#Leistungsorientierung $#Leistungsbedürfnis $#Leistungsbereitschaft $#Leistungsmotiv $#Leistungsorientierung $#Leistungswertorientierung $74114395-4 $8Leistungsmotivation [Ts1] $9085342165 
044K    $RSprachkontakt $REinsprachigkeit $#Multilingualism $#Multilinguisme $#Multilinguismo $#Multilingüismo $#Mehrsprachigkeit $#Mehrsprachigkeit $#Multilingualismus $#Multilinguismus $#Polyglossie $#Gemischtsprachigkeit Mehrsprachigkeit $74038403-2 $8Mehrsprachigkeit [Ts1] $908510499X 
045F    $a370.947980905 $eDDC23BSB 
045F/01 $a370.9 
045F/03 $f0905 
045F/03 $g4798 
045F/03 $g4796 
045T    $a7,41 

lok: 51002143 78

exp: 51002143 78 1 #EPN
201B/01 $028-07-23 $t15:07:45.000 
201C/01 $028-07-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01240274602 
208@/01 $a28-07-23 $be 
209A/01 $a/ $f000 $x00 
209A/01 $ab*p $x01 
220C/01 $akoe 
247C/01 $82080>Marburg/Lahn, Herder-Institut, Forschungsbibliothek, Bibliographieportal $9336309341
LEADER 00000caa a2200000 c 4500
001 510021433
003 DE-603
005 20230728225241.0
007 cr||||||||||||
008 230728s2023 xx |||| o| u00||u|eng c
024 7 |a 10.1080/01629778.2022.2103579  |2 doi 
035 |a (DE-599)HEB510021433 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
082 0 4 |8 1\u  |a 370.947980905  |q DE-101  |2 23/BSB 
084 |a 7,41  |2 ssgn 
085 |8 1\u  |b 370.9 
085 |8 1\u  |z 1  |s 0905 
085 |8 1\u  |z 2  |s 4798 
085 |8 1\u  |z 2  |s 4796 
100 1 |a Lauri, Triin  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)510021298 
245 0 0 |a Discrimination or explained differences?  |b Individual and school-level effects explaining the minority achievement gap  |c Triin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn 
264 0 |c 2023 
300 |b Diagramme 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
630 0 7 |a PISA  |g Test  |0 (DE-588)4680022-0  |0 (DE-603)103967788  |2 gnd 
650 7 |a Russen  |0 (DE-588)4051034-7  |0 (DE-603)085142204  |2 gnd 
650 7 |a Minderheitenpolitik  |0 (DE-588)4170001-6  |0 (DE-603)085777463  |2 gnd 
650 7 |a Bildungswesen  |0 (DE-588)4006681-2  |0 (DE-603)085010022  |2 gnd 
650 7 |a Leistungsmotivation  |0 (DE-588)4114395-4  |0 (DE-603)085342165  |2 gnd 
650 7 |a Mehrsprachigkeit  |0 (DE-588)4038403-2  |0 (DE-603)08510499X  |2 gnd 
651 7 |a Estland  |0 (DE-588)4015587-0  |0 (DE-603)085035777  |2 gnd 
651 7 |a Lettland  |0 (DE-588)4074187-4  |0 (DE-603)085208876  |2 gnd 
700 1 |a Põder, Kaire  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)510021336 
700 1 |a Kunitsõn, Nikolai  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)510021379 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Journal of Baltic studies  |d London ˜[u.a.] œ: Routledge, part of the Taylor & Francis Group, 1972-  |h Online-Ressource  |x 1751-7877  |g Band 54, Heft 3 (2023), Seite 553-580  |w (DE-603)181873397  |w (DE-600)2254161-5 
856 |u https://doi.org/10.1080/01629778.2022.2103579  |x Verlag 
924 1 |9 2080  |a (DE-603)1240274602  |b DE-2080  |c HES  |d d  |g /