Discrimination or explained differences?
Titel: | Discrimination or explained differences? : Individual and school-level effects explaining the minority achievement gap / Triin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn |
---|---|
Verfasser: | ; ; |
In: |
Journal of Baltic studies, Band 54, Heft 3 (2023), Seite 553-580 alle Artikel anzeigen |
Veröffentlicht: | 2023 |
Umfang: | Diagramme |
Format: | Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
X
alg: 51002143 001A $03025:28-07-23 001B $01999:28-07-23 $t22:52:41.000 001D $03025:28-07-23 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oou 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $0510021433 004P $010.1080/01629778.2022.2103579 007A $0510021433 $aHEB 009Q $uhttps://doi.org/10.1080/01629778.2022.2103579 $xH 010@ $aeng 010E $erda 011@ $a2023 021A $aDiscrimination or explained differences? $dIndividual and school-level effects explaining the minority achievement gap $hTriin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn 028A $BVerfasser $4aut $8Lauri, Triin [Tnu] $9510021298 028C $BVerfasser $4aut $8Põder, Kaire [Tnu] $9510021336 028C $BVerfasser $4aut $8Kunitsõn, Nikolai [Tnu] $9510021379 031A $d54 $e3 $g28 $h553-580 $j2023 034M $aDiagramme 039B $aEnthalten in $8--Obvc--. Journal of Baltic studies. - London {[u.a.] : Routledge, part of the Taylor & Francis Group, 1972-. - Online-Ressource. - ISSN 1751-7877 $x202300000540003447 $9181873397 044K $RĖstljandskaja Gubernija $RĖstonskaja SSR $#Estland $#Estland $#Estnische SSR $#Eesti $#Estonskaja SSR $#EV $#Estonia 1918 - 1940, 1991 - $#Republik Estland $#Eesti Vabariik $#Republic of Estonia $#Ėstonskaja Respublika $#Estnische Republik $#Estonia 1918-1940 ; ab 1991 $#Estonia $#Estonie $74015587-0 $8Estland [Tg1] $9085035777 044K $#Lettland $#Lettland $#Latvija $#Latvijas Republika $#Lettische Republik $#Lettische SSR $#Latvijskaja SSR $74074187-4 $8Lettland [Tg1] $9085208876 044K $#983461740 $#PISA-Studie $#thesoz $#DE-101 $#exakte Aequivalenz $#PISA-Studie $#Program for International Student Assessment $#Pisa-Test $#Pisa-Studien $#OECD $#040180751 $74680022-0 $8$aPISA$gTest [Tu1] $9103967788 044K $RRussin $#Russians $#Russes $#Russen $#Russe $#Russkije $#Großrussen $74051034-7 $8Russen [Ts1] $9085142204 044K $#Minorités Politique publique $#Minderheitenpolitik $#Minderheitenpolitik $#Nationale Minderheit Politik $74170001-6 $8Minderheitenpolitik [Ts1] $9085777463 044K $RBildungssystem $#Instructional systems $#Systèmes d'enseignement $#Bildungswesen $#Bildungswesen $#Erziehungswesen $#Erziehungswesen $74006681-2 $8Bildungswesen [Ts1] $9085010022 044K $RMotivation $#Achievement motivation $#Leistungsmotivation $#Leistungsorientierung $#Leistungsbedürfnis $#Leistungsbereitschaft $#Leistungsmotiv $#Leistungsorientierung $#Leistungswertorientierung $74114395-4 $8Leistungsmotivation [Ts1] $9085342165 044K $RSprachkontakt $REinsprachigkeit $#Multilingualism $#Multilinguisme $#Multilinguismo $#Multilingüismo $#Mehrsprachigkeit $#Mehrsprachigkeit $#Multilingualismus $#Multilinguismus $#Polyglossie $#Gemischtsprachigkeit Mehrsprachigkeit $74038403-2 $8Mehrsprachigkeit [Ts1] $908510499X 045F $a370.947980905 $eDDC23BSB 045F/01 $a370.9 045F/03 $f0905 045F/03 $g4798 045F/03 $g4796 045T $a7,41 lok: 51002143 78 exp: 51002143 78 1 #EPN 201B/01 $028-07-23 $t15:07:45.000 201C/01 $028-07-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01240274602 208@/01 $a28-07-23 $be 209A/01 $a/ $f000 $x00 209A/01 $ab*p $x01 220C/01 $akoe 247C/01 $82080>Marburg/Lahn, Herder-Institut, Forschungsbibliothek, Bibliographieportal $9336309341
LEADER | 00000caa a2200000 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 510021433 | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20230728225241.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 230728s2023 xx |||| o| u00||u|eng c | ||
024 | 7 | |a 10.1080/01629778.2022.2103579 |2 doi | |
035 | |a (DE-599)HEB510021433 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
082 | 0 | 4 | |8 1\u |a 370.947980905 |q DE-101 |2 23/BSB |
084 | |a 7,41 |2 ssgn | ||
085 | |8 1\u |b 370.9 | ||
085 | |8 1\u |z 1 |s 0905 | ||
085 | |8 1\u |z 2 |s 4798 | ||
085 | |8 1\u |z 2 |s 4796 | ||
100 | 1 | |a Lauri, Triin |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)510021298 | |
245 | 0 | 0 | |a Discrimination or explained differences? |b Individual and school-level effects explaining the minority achievement gap |c Triin Lauri, Kaire Põder & Nikolai Kunitsõn |
264 | 0 | |c 2023 | |
300 | |b Diagramme | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
630 | 0 | 7 | |a PISA |g Test |0 (DE-588)4680022-0 |0 (DE-603)103967788 |2 gnd |
650 | 7 | |a Russen |0 (DE-588)4051034-7 |0 (DE-603)085142204 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Minderheitenpolitik |0 (DE-588)4170001-6 |0 (DE-603)085777463 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bildungswesen |0 (DE-588)4006681-2 |0 (DE-603)085010022 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Leistungsmotivation |0 (DE-588)4114395-4 |0 (DE-603)085342165 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Mehrsprachigkeit |0 (DE-588)4038403-2 |0 (DE-603)08510499X |2 gnd | |
651 | 7 | |a Estland |0 (DE-588)4015587-0 |0 (DE-603)085035777 |2 gnd | |
651 | 7 | |a Lettland |0 (DE-588)4074187-4 |0 (DE-603)085208876 |2 gnd | |
700 | 1 | |a Põder, Kaire |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)510021336 | |
700 | 1 | |a Kunitsõn, Nikolai |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)510021379 | |
773 | 0 | 8 | |i Enthalten in |t Journal of Baltic studies |d London [u.a.] : Routledge, part of the Taylor & Francis Group, 1972- |h Online-Ressource |x 1751-7877 |g Band 54, Heft 3 (2023), Seite 553-580 |w (DE-603)181873397 |w (DE-600)2254161-5 |
856 | |u https://doi.org/10.1080/01629778.2022.2103579 |x Verlag | ||
924 | 1 | |9 2080 |a (DE-603)1240274602 |b DE-2080 |c HES |d d |g / |