Stopping the War in Sudan

Titel: Stopping the War in Sudan : civilian actors, not just the parties to the conflict, should lead the peace negotiations / Hager Ali and Gerrit Kurtz ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs
Verfasser: ;
Körperschaft:
Veröffentlicht: Berlin : SWP, [May 2023]
Umfang: 1 Online-Ressource (6 Seiten)
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Schriftenreihe/
mehrbändiges Werk:
SWP comment ; 2023, no. 28 (May 2023)
Einheitssachtitel: ˜Denœ Krieg in Sudan stoppen
Schlagworte:
Andere Ausgaben: Übersetzung von: Ali, Hager. Den Krieg in Sudan stoppen. - Berlin : SWP, 2023. - 1 Online-Ressource (6 Seiten)
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51212647
001A    $06000:06-10-23 
001B    $01999:07-10-23 $t02:27:24.000 
001D    $06000:06-10-23 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $051212647X 
004P    $010.18449/2023C28 
004R    $010419/271567 
004U    $0urn:nbn:de:101:1-2023092614200018461409 
006C    $01380845735 $aOCoLC 
006G    $01304020975 
006U    $023,O10 $f20230926 
007A    $01845937015 $aKXP 
009Q    $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $xR 
009Q    $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $xR 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023092614200018461409 $xR 
009Q    $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $xH 
009Q    $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $xR 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2023 $n[May 2023] 
021A    $aStopping the War in Sudan $dcivilian actors, not just the parties to the conflict, should lead the peace negotiations $hHager Ali and Gerrit Kurtz ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs 
022A    $aDen @Krieg in Sudan stoppen 
028A    $BVerfasser $4aut $71224272676 $8Ali, Hager [Tp1] $9474221105 
028C    $BVerfasser $4aut $71169709850 $8Kurtz, Gerrit$Z1985- [Tp3] $9437871584 
029F    $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 
033A    $pBerlin $nSWP 
034D    $a1 Online-Ressource (6 Seiten) 
036E    $aSWP comment $l2023, no. 28 (May 2023) 
037A    $a"English version of SWP-Aktuell 32/2023" 
037A    $aGesehen am 22.05.2023 
039M    $aÜbersetzung von $tDen Krieg in Sudan stoppen $dBerlin $eSWP $f2023 $h1 Online-Ressource (6 Seiten) $lAli, Hager 
044K    $qDNB $RKonflikt $RPolitische Krise $#International relations $#Relations internationales $#Politischer Konflikt $#politischer Konflikt $#Politische Konflikte $74115589-0 $8Politischer Konflikt [Ts1] $9085349941 
044K    $qDNB $RPolitik $#Politics and government $#Politique et gouvernement $#Innenpolitik $#Innenpolitik $#Innenpolitik $#Innenpolitische Einzelprobleme $#Innenpolitische Lage/Entwicklung $#Instrumente der Innenpolitik $74027058-0 $8Innenpolitik [Ts1] $9085068195 
044K    $qDNB $RKrieg $#Civil war $#Guerre civile $#Guerra civile $#Guerra civil $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Civil War $74008784-0 $8Bürgerkrieg [Ts1] $9085015539 
044K    $qDNB $#Ablauf $#Ablauf $#Zeitlicher Verlauf $#Zeitlicher Ablauf $#Zeitablauf $74282520-9 $8Verlauf [Ts1] $9086525913 
044K    $qDNB $#Konflikt $#Konflikt $#Konflikt $#Konflikt geringer Intensität $#Konfliktansatz $#Konfliktpotential $#Conflict $#Konflikte $74032081-9 $8Konflikt [Ts1] $9085085464 
044K    $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 
044K    $qDNB $RInnere Sicherheit $#Sicherheitsorgane $#Behörden und Organisationen der inneren Sicherheit $#Behörden und Organisationen mit Sicherheitsfunktionen $#Blaulichtorganisationen $#BOS $77633552-5 $8Behörden und Organisationen mit Sicherheitsaufgaben [Ts1] $9206797281 
044K    $qDNB $RMilizheer $#Militia $#Milice $#Milicias $#Nationalgarde/Heimwehr $74169980-4 $8Miliz [Ts1] $9085777285 
044K    $qDNB $RKonflikt $#Conflict management $#Gestion des conflits $#Konfliktlösung $#Bemühungen um Konfliktbeilegung $#Konfliktlösung $#Verhandlungslösung (Konfliktbeilegung) $#Konflikt Lösung $#Lösungsorientierung Konfliktlösung $74114266-4 $8Konfliktlösung [Ts1] $9085341185 
044K    $qDNB $#Streitbeilegung $74284136-7 $8Beilegung [Ts1] $9086534874 
044K    $qDNB $RPolitischer Konflikt $RInternationale Politik $#Relations internationales $#internationaler Konflikt $#Bilateraler internationaler Konflikt $#Globaler internationaler Konflikt $#Internationaler Konflikt $#Multilateraler internationaler Konflikt $74162071-9 $8Internationaler Konflikt [Ts1] $9085714259 
044K    $qDNB $RKonfliktregelung $RMediator $#Mediation $#Médiation $#Mediación $#Mediation $#Mediation $#Vermittlung/Schlichtung $#Konflikt Mediation $#Vermittlung Mediation $74191538-0 $8Mediation [Ts1] $9085952788 
044K    $qDNB $RVerhandlung $RFriedensvertrag $RWaffenstillstandsverhandlung $#Pacific settlement of international disputes $#Règlement pacifique des conflits internationaux $#Friedensverhandlung $#Friedensbedingungen $#Friedensverhandlungen $#Friedensverhandlungen $#Friedensgespräche $74155444-9 $8Friedensverhandlung [Ts1] $9085660531 
044K    $qDNB $RGesellschaft $RBürgerliche Gesellschaft $#Civil society $#Société civile $#Sociedad civil $#Zivilgesellschaft $#Zivilgesellschaft $#Zivilgesellschaft $#Bürgergesellschaft $#Civil society $#Demokratische Bürgergesellschaft $77668631-0 $8Zivilgesellschaft [Ts1] $9214491838 
044K    $qDNB $RBeteiligung $RPartizipation $RPolitische Willensbildung $RBürgerbeteiligung $RPolitische Betätigung $RPolitisches Handeln $#Political participation $#Participation politique $#Politische Partizipation $#politische Partizipation $#Politische Partizipation $#Politische Partizipation $#Politische Teilnahme $#Politische Teilhabe $74076215-4 $8Politische Beteiligung [Ts1] $9085216062 
044K    $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 
044K    $qDNB $RTrend $#Trend $74294453-3 $8Tendenz [Ts1] $9086601989 
044K    $qDNB $RImport $#Rohstoffimportierende Länder $#Rohstoff Import $74204793-6 $8Rohstoffimport [Ts1] $9086042653 
044K    $qDNB $RVorrat $#Natural resources $#Ressources naturelles $#Rohstoffvorkommen $#Rohstoffvorkommen $#Rohstofflagerung $#Rohstoffreserven $#Rohstoffversorgung $#Rohstoffvorrat $#Rohstoffvorräte $#Rohstoff Vorrat $#Rohstoff Ressourcen $#Rohstoffressourcen $#Rohstoffreserven $#Rohstoff Reserve $74425009-5 $8Rohstoffreserve [Ts1] $9088679306 
044K    $qDNB $RSicherheit $#Versorgungssicherheit $77839944-0 $8Versorgungssicherheit [Ts1] $927853953X 
044K    $qDNB $RBezugsquelle $#Lieferantenmanagement $74167639-7 $8Lieferant [Ts1] $9085758183 
044K    $qDNB $RKunde $RKundin $#Abnehmendes Unternehmen $#Abnehmerindustrie $#Abnehmende Industrie $#Unternehmen Abnehmer $#Nachgelagerte Industrie $74343216-5 $8Abnehmer [Ts1] $9088172678 
044K    $qDNB $RWeltpolitik $RAußenpolitik $RInternationales politisches System $#International relations $#Relations internationales $#Relazioni internazionali $#Relaciones internacionales $#Internationale Politik $#internationale Politik $#bilaterale Beziehungen $#internationale Beziehungen $#Internationale Beziehungen $#Politische Beziehungen Internationale Politik $#Zwischenstaatliche Beziehungen $74072885-7 $8Internationale Politik [Tsz] $9085205222 
044K    $qDNB $#Twenty-first century Forecasts $#Vingt et unième siècle Prévisions $#Civilización futura $#Szenariotechnik $#Szenario $#Szenario $#Szenarium Politik $#Szenariotechnik $#Szenariomethode $#Szenario Methode $#Szenarioanalyse $74194332-6 $8Szenario [Ts1] $9085972029 
044K    $qDNB $#Ursache $#Bestimmungsfaktoren $#Ursache $#Ursachen $74062163-7 $8Ursache [Ts1] $9085173037 
044K    $qDNB $RAngloägyptischer Sudan $RStaat Südsudan $#Sudan $#Sudan $#Sudan $#Republik Sudan $#Republic of Sudan $#Demokratische Republik Sudan $#Democratic Republic of the Sudan $#Republic of the Sudan $#as-Sūdān $#Ǧumhūrīyat as-Sūdān ad-Dīmuqrāṭīya $#Soudan Sudan $#Ǧumhūrīyat as-Sūdān $74058378-8 $8Sudan [Tg1] $9085161918 
044K    $qDNB $RTaiwan $#中国 $#中國 $#Rotchina $#Zhongguo Diguo $#Zhongguo-Diguo $#Kaiserreich Zhongguo $#Zhongguo Volksrepublik $#Chung-kuo Renmin-Gongheguo $#Zhonghua-minguo 1911-1949 $#Chung-hua-min-kuo 1911-1949 $#China Renmin-Gongheguo $#Zhonghua-Renmin-Gongheguo $#Kaiserreich China $#China Diguo $#PRC $#Zhongguo Renmin-Gongheguo $#Shinkoku $#Chung-hua-jen-min-kung-ho-kuo $#Zhonghua Renmin-Gongheguo $#Zhongguo $#China Volksrepublik $#Volksrepublik China $#Zhongguo $#VR China $#China People's Republic $#People's Republic of China $#Zhong guo $#PRC People's Republic of China $#Zhonghua renmin gongheguo $#République populaire de Chine $#Chung-kuo kuo min cheng fu $#China Republic : 1912-1949 $#Chine $#KNR Kytajsʹkaja Narodnaja Respublika $#Zhongguo renmin gongheguo $#Chinese People's Republic $#Kytajsʹkaja Narodnaja Respublika $#Chinese People’s Republic $#Republic of China 1912-1949 $#Chung-hua min kuo 1912-1949 $#Chung-kuo $#中华人民共和国 $74009937-4 $8China [Tg1] $908501933X 
045E    $c320 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aZusammenfassung: Sudan's two main security forces are fighting each other. A swift military outcome is not to be expected in view of the relatively balanced power between the Sudanese Armed Forces (SAF) and the Rapid Support Forces (RSF). This strategic stalemate means that the chances for successful mediation are not hopeless. For this to happen, how­ever, Sudan’s international partners would have to abandon the approach that domi­nated negotiations for decades, namely giving violent actors a leading role in nego­tiations. Civilian actors formed a broad anti-war coalition that should set the tone for peace talks from the very beginning. This could well be in the interest of the parties to the conflict, as they will need a third actor to arbitrate their relationship in the future. The German government should strive for stronger coordination of the inter­national mediation approaches under civilian leadership from Sudan, while the Euro­pean Union (EU) should initiate constrains on the financial leeway of Sudan’s violent actors 

lok: 51212647 3

exp: 51212647 3 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:23.988 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505420 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 5

exp: 51212647 5 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:23.992 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505439 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 8

exp: 51212647 8 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:23.995 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505447 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 10

exp: 51212647 10 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:23.997 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505455 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 11

exp: 51212647 11 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.000 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505463 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 20

exp: 51212647 20 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.003 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505471 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 21

exp: 51212647 21 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.007 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0124450548X 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 23

exp: 51212647 23 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.011 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505498 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 24

exp: 51212647 24 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.016 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505501 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 25

exp: 51212647 25 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.020 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0124450551X 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 36

exp: 51212647 36 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.023 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505528 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 49

exp: 51212647 49 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.026 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505536 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 54

exp: 51212647 54 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.032 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505552 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 108

exp: 51212647 108 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.038 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505579 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 204

exp: 51212647 204 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.040 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505587 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR 

lok: 51212647 205

exp: 51212647 205 1 #EPN
201B/01 $007-10-23 $t02:27:24.043 
201C/01 $007-10-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01244505595 
208@/01 $a07-10-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2023C28 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://hdl.handle.net/10419/271567 $XR
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 51212647X
003 DE-603
005 20231007022724.0
007 cr||||||||||||
008 231006s2023 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 23,O10  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1304020975 
024 7 |a 10.18449/2023C28  |2 doi 
024 7 |a 10419/271567  |2 hdl 
024 7 |a urn:nbn:de:101:1-2023092614200018461409  |2 urn 
035 |a (DE-599)KXP1845937015 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 320  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Ali, Hager  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)474221105  |0 (DE-588)1224272676  |2 gnd 
240 1 0 |a ˜Denœ Krieg in Sudan stoppen 
245 0 0 |a Stopping the War in Sudan  |b civilian actors, not just the parties to the conflict, should lead the peace negotiations  |c Hager Ali and Gerrit Kurtz ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs 
264 1 |a Berlin  |b SWP  |c [May 2023] 
300 |a 1 Online-Ressource (6 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SWP comment  |v 2023, no. 28 (May 2023) 
500 |a "English version of SWP-Aktuell 32/2023" 
500 |a Gesehen am 22.05.2023 
520 |a Zusammenfassung: Sudan's two main security forces are fighting each other. A swift military outcome is not to be expected in view of the relatively balanced power between the Sudanese Armed Forces (SAF) and the Rapid Support Forces (RSF). This strategic stalemate means that the chances for successful mediation are not hopeless. For this to happen, how­ever, Sudan’s international partners would have to abandon the approach that domi­nated negotiations for decades, namely giving violent actors a leading role in nego­tiations. Civilian actors formed a broad anti-war coalition that should set the tone for peace talks from the very beginning. This could well be in the interest of the parties to the conflict, as they will need a third actor to arbitrate their relationship in the future. The German government should strive for stronger coordination of the inter­national mediation approaches under civilian leadership from Sudan, while the Euro­pean Union (EU) should initiate constrains on the financial leeway of Sudan’s violent actors 
650 7 |a Politischer Konflikt  |0 (DE-588)4115589-0  |0 (DE-603)085349941  |2 gnd 
650 7 |a Innenpolitik  |0 (DE-588)4027058-0  |0 (DE-603)085068195  |2 gnd 
650 7 |a Bürgerkrieg  |0 (DE-588)4008784-0  |0 (DE-603)085015539  |2 gnd 
650 7 |a Verlauf  |0 (DE-588)4282520-9  |0 (DE-603)086525913  |2 gnd 
650 7 |a Konflikt  |0 (DE-588)4032081-9  |0 (DE-603)085085464  |2 gnd 
650 7 |a Militär  |0 (DE-588)4039305-7  |0 (DE-603)085107107  |2 gnd 
650 7 |a Behörden und Organisationen mit Sicherheitsaufgaben  |0 (DE-588)7633552-5  |0 (DE-603)206797281  |2 gnd 
650 7 |a Miliz  |0 (DE-588)4169980-4  |0 (DE-603)085777285  |2 gnd 
650 7 |a Konfliktlösung  |0 (DE-588)4114266-4  |0 (DE-603)085341185  |2 gnd 
650 7 |a Beilegung  |0 (DE-588)4284136-7  |0 (DE-603)086534874  |2 gnd 
650 7 |a Internationaler Konflikt  |0 (DE-588)4162071-9  |0 (DE-603)085714259  |2 gnd 
650 7 |a Mediation  |0 (DE-588)4191538-0  |0 (DE-603)085952788  |2 gnd 
650 7 |a Friedensverhandlung  |0 (DE-588)4155444-9  |0 (DE-603)085660531  |2 gnd 
650 7 |a Zivilgesellschaft  |0 (DE-588)7668631-0  |0 (DE-603)214491838  |2 gnd 
650 7 |a Politische Beteiligung  |0 (DE-588)4076215-4  |0 (DE-603)085216062  |2 gnd 
650 7 |a Entwicklung  |0 (DE-588)4113450-3  |0 (DE-603)085335282  |2 gnd 
650 7 |a Tendenz  |0 (DE-588)4294453-3  |0 (DE-603)086601989  |2 gnd 
650 7 |a Rohstoffimport  |0 (DE-588)4204793-6  |0 (DE-603)086042653  |2 gnd 
650 7 |a Rohstoffreserve  |0 (DE-588)4425009-5  |0 (DE-603)088679306  |2 gnd 
650 7 |a Versorgungssicherheit  |0 (DE-588)7839944-0  |0 (DE-603)27853953X  |2 gnd 
650 7 |a Lieferant  |0 (DE-588)4167639-7  |0 (DE-603)085758183  |2 gnd 
650 7 |a Abnehmer  |0 (DE-588)4343216-5  |0 (DE-603)088172678  |2 gnd 
650 7 |a Internationale Politik  |0 (DE-588)4072885-7  |0 (DE-603)085205222  |2 gnd 
650 7 |a Szenario  |0 (DE-588)4194332-6  |0 (DE-603)085972029  |2 gnd 
650 7 |a Ursache  |0 (DE-588)4062163-7  |0 (DE-603)085173037  |2 gnd 
651 7 |a Sudan  |0 (DE-588)4058378-8  |0 (DE-603)085161918  |2 gnd 
651 7 |a China  |0 (DE-588)4009937-4  |0 (DE-603)08501933X  |2 gnd 
700 1 |a Kurtz, Gerrit  |d 1985-  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)437871584  |0 (DE-588)1169709850  |2 gnd 
710 2 |a Stiftung Wissenschaft und Politik  |e Herausgebendes Organ  |4 isb  |0 (DE-603)042767121  |0 (DE-588)2023076-X  |2 gnd 
775 0 8 |i Übersetzung von  |a Ali, Hager  |t Den Krieg in Sudan stoppen  |d Berlin : SWP, 2023  |h 1 Online-Ressource (6 Seiten) 
856 |u https://doi.org/10.18449/2023C28  |x Resolving-System 
856 |u https://hdl.handle.net/10419/271567  |x Resolving-System 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023092614200018461409  |x Resolving-System 
856 |u https://doi.org/10.18449/2023C28  |x Resolving-System  |z kostenfrei 
856 |q application/pdf  |u https://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2023C28_StoppingWarSudan.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei 
856 |u https://hdl.handle.net/10419/271567  |x Resolving-System  |z kostenfrei 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505420  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505439  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505447  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505455  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505463  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505471  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)124450548X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505498  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505501  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)124450551X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505528  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505536  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505552  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505579  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505587  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1244505595  |b DE-603  |c HES  |d d