A matter of credibility
Titel: | A matter of credibility : conventional and nuclear security commitments of the United States in Europe / Marco Overhaus ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
---|---|
Verfasser: | |
Körperschaft: | |
Veröffentlicht: | Berlin : SWP, [August 2019] |
Umfang: | 1 Online-Ressource (34 Seiten) |
Format: | E-Book |
Sprache: | Englisch |
Schriftenreihe/ mehrbändiges Werk: |
SWP research paper ; 10 (August 2019) |
Einheitssachtitel: | Eine Frage der Glaubwürdigkeit |
Andere Ausgaben: |
Erscheint auch als Druck-Ausgabe: Overhaus, Marco, 1975-. A matter of credibility. - Berlin : SWP, Stiftung Wissenschaft und Politik, [2019]. - 34 Seiten
|
X
alg: 51389721 001A $06000:08-12-23 001B $01999:10-12-23 $t02:05:59.000 001D $06000:08-12-23 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oax 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $0513897216 004P $010.18449/2019RP10 004U $0urn:nbn:de:101:1-2023112321294591422184 006G $01310977089 006U $023,O12 $f20231123 007A $01671829174 $aKXP 009Q $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $xR 009Q $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321294591422184 $xR 009Q $S0 $3Volltext $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $xH 010@ $aeng 010E $erda 011@ $a2019 $n[August 2019] 021A $aA @matter of credibility $dconventional and nuclear security commitments of the United States in Europe $hMarco Overhaus ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 022A $aEine @Frage der Glaubwürdigkeit 028A $BVerfasser $4aut $7136475906 $8Overhaus, Marco$Z1975- [Tp3] $9205931235 029F $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 033A $pBerlin $nSWP 034D $a1 Online-Ressource (34 Seiten) 036E $aSWP research paper $l10 (August 2019) 037A $a"English version of SWP-Studie 15/2019" 039D $aErscheint auch als $tA @matter of credibility $dBerlin $eSWP $fStiftung Wissenschaft und Politik, [2019] $h34 Seiten $lOverhaus, Marco, 1975- $nDruck-Ausgabe 039M $aÜbersetzung von $tEine Frage der Glaubwürdigkeit $dBerlin $eSWP $f2019 $h1 Online-Ressource (38 Seiten) $lOverhaus, Marco, 1975 - 044K $qDNB $RStaat $RNichtmitgliedsstaaten $#Vollmitglied $#Mitgliedstaaten $#Mitgliedsstaat $#Mitgliedsland $#Mitgliedsländer $74170174-4 $8Mitgliedsstaaten [Ts1] $9085778850 044K $qDNB $RInternationale Kooperation $#Military relations $#Relations militaires $#Militärische Beziehungen $#Militärische Zusammenarbeit $#Sicherheitspolitische Zusammenarbeit $#Verteidigungs- und sicherheitsbezogene Beziehungen $#Militär Internationale Kooperation $#Militärische Zusammenarbeit $#Verteidigung Kooperation $#Militärbeziehungen $#Militärische Beziehungen $74039338-0 $8Militärische Kooperation [Ts1] $9085107204 044K $qDNB $RSicherheitspolitik $RPolitik $#Military policy $#Politique militaire $#Politica militare $#Política militar $#Militärpolitik $#Militärpolitik $#Militärische Sicherheit $#Militärpolitik $#Verteidigungspolitik Militärpolitik $#Wehrpolitik $#Kriegspolitik Militärpolitik $#Armeepolitik $74065004-2 $8Militärpolitik [Ts1] $9085182389 044K $qDNB $RKooperation $#International cooperation $#Coopération internationale $#international cooperation $#Internationale Zusammenarbeit $#internationale Zusammenarbeit $#Internationale Besuche/Begegnungen $#Internationale Partnerschaft $#Internationale projektbezogene Zusammenarbeit $#Internationale Verhandlungen $#Internationale Zusammenarbeit $#Internationale Beziehungen Kooperation $#Internationale Zusammenarbeit $74120503-0 $8Internationale Kooperation [Ts1] $9085385085 044K $qDNB $RStrategische Planung $#Strategie $#Strategie $#Strategie $#Strategie und Taktik $#Strategie-Theorie $74057952-9 $8Strategie [Ts1] $9085161063 044K $qDNB $RAtomkrieg $#Nuklearer Gegenschlag $#Nuklearstrategie $#Atomare Strategie $#Kernwaffe Strategie $#Nuklearstrategie $#Strategie Kernwaffe $74003431-8 $8Atomstrategie [Ts1] $9085000884 044K $qDNB $RABC-Waffen $RAtomkrieg $RAtomare Rüstung $#Kernwaffe $#Kernwaffe $#Atomic bomb $#Bombe atomique $#Atombombe $#Auf Kernspaltung beruhende Sprengvorrichtung $#Landgestützte nukleare Waffen $#Luftgestützte nukleare Waffen $#Nuklearwaffen $#Nuklearwaffenkomplex $#Strategische Nuklearwaffe $#Atomwaffe $#Atomare Waffe $#Atomwaffen $#Kernwaffen $#Atombombe $#Nuklearwaffe $#Radioaktiver Kampfstoff $74003434-3 $8Kernwaffe [Ts1] $9085000892 044K $qDNB $#Militäreinsatz $#Einsatz Militär $74114599-9 $8Militärischer Einsatz [Ts1] $9085343609 044K $qDNB $RVölkerrechtlicher Vertrag $#Alliances $#Alliances $#Militärbündnis $#Blockbildung $#politisches Bündnis $#Bündnisgebiet $#Allianz $#Block Außenpolitik $#Block Internationale Politik $#Militärbündnis $#Militärpakt $#Pakt $#Bündnisvertrag $#Bündnisse $74069715-0 $8Bündnis [Ts1] $9085195960 044K $qDNB $RKernwaffe $#Atommacht $#Nukleare Großmacht $#Nuklearstaat $#Nuklearwaffenstaat $#Verhältnis zwischen nuklearen Staaten $#Verhältnis zwischen Nuklearwaffenstaaten $#Atomwaffenstaat $#Nuklearmacht $#Atommächte $74143328-2 $8Atommacht [Ts1] $9085562033 044K $qDNB $#Defenses $#Défense $#Verteidigung $#Konventionelle Verteidigung $#Militärische Verteidigung $#Raumverteidigung $#Strategische Verteidigung $#Verteidigung (Politisch-militärisches Konzept) $#Vorneverteidigung $#Vorwärtsverteidigung $#Militärische Verteidigung $#Strategische Verteidigung $74063254-4 $8Verteidigung [Ts1] $9085177253 044K $qDNB $RAbgabe $#Beitrag (Leistung) $#Beitrag (Zahlung) $74133743-8 $8Beitrag [Ts1] $9085486671 044K $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 044K $qDNB $RStrategische Stabilität $#Balance of power $#Équilibre des puissances $#Gleichgewicht in der internationalen Sicherheit $#Strategisches Gleichgewicht $#Strategisches Gleichgewicht $#Militärisches Kräfteverhältnis $#Rüstungsgleichgewicht $74074812-1 $8Militärisches Gleichgewicht [Ts1] $9085210781 044K $qDNB $RBetriebswirtschaftslehre $RKapitalstruktur $#Finance $#Business enterprises Finance $#Finances $#Entreprises Finances $#financing $#Finanzierung $#Finanzierung $#Finanzierung $#Finanzierungsprogramm $#Finanzquellen $#Betriebliche Finanzpolitik $#Betriebliche Finanzwirtschaft $#Finanzpolitik Betriebswirtschaftslehre $#Finanzwirtschaft Unternehmen $#Unternehmen Finanzierung $#Unternehmensfinanzierung $#Unternehmerische Finanzpolitik $74017182-6 $8Finanzierung [Ts1] $9085040193 044K $qDNB $RMilitärische Bedrohung $RBedrohungsanalyse $#Bedrohungsvorstellungen (Gesellschaft) $#Bedrohungsvorstellungen (Sicherheitspolitik) $#Bedrohungswahrnehmung $#Vorstellung Bedrohung $#Threat perception $77668529-9 $8Bedrohungsvorstellung [Ts1] $9214474135 044K $qDNB $#Demonstration Vormachen $74188685-9 $8Vormachen [Ts1] $9085929271 044K $qDNB $RTaktik $#Militärische Operationen $#Militärisches Operationsgebiet $#Militärische Operation $#Militärische Operationen $#Militäroperation $74203217-9 $8Operation$gMilitär [Ts1] $9086031996 044K $qDNB $RIntervention $#Intervention (International law) $#Intervention (droit international) $#Intervención (Derecho internacional) $#Militärische Intervention $#militärische Intervention $#Kriegsnahe Maßnahmen $#Militärische außenpolitische Maßnahmen $#Militärische Intervention $#Militärische Interventionen $74027497-4 $8Militärische Intervention [Ts1] $9085070319 044K $qDNB $RKonföderierte Staaten von Amerika $#USA $#USA $#United States of America $#Vereinigte Staaten von Amerika $#Nordamerika USA $#Amerika USA $#United States $#United States of America $#Etats Unis $#Etats-Unis $#Vereinigte Staaten $#Estados Unidos de America $#EEUU $#Vereinigte Staaten von Nordamerika $#Soedinennye Štaty Ameriki $#SŠA $#Stany Zjednoczone Ameryki Północnej $#Hēnōmenai Politeiai tēs Boreiu Amerikēs $#Hēnōmenes Politeies tēs Amerikēs $#HēPA $#Ēnōmenes Politeies tēs Amerikēs $#ĒPA $#Meiguo $#Etats-Unis d'Amérique $#US $74078704-7 $8USA [Tgz] $908522331X 045E $c320 $c355 046X $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 047I $aZusammenfassung: US President Donald Trump has cast doubt on his country's security commitments within NATO by his "America First" programme and his verbal attacks on the Alliance. This affects both conventional reassurance, i.e. pledges to allies backed by non-nuclear military means, and nuclear reassurance. Beyond the "Trump factor", the costs and risks associated with these security commitments have increased from Washington’s perspective. The reasons are the expansion of the Alliance territory through its eastern enlargement, the modernisation of the Russian military, and the end of the US's undisputed military supremacy. Nevertheless, during the Trump administration, the US has not reduced but increased its financial and military contributions to the reassurance of its allies. Uncertainties about the US’s role in NATO have led to deepening rifts in Europe. On one side are the European allies that are striving for a higher degree of "strategic autonomy" from Washington, and on the other those who want to lean even more on the US as a protecting power. From the perspective of many eastern NATO states, American security promises are more credible than potential European alternatives, even during the Trump administration. The credibility of American security commitments is a multifaceted issue that cannot be reduced to statements by the US President. European NATO states consider and weight the underlying factors differently. Political deci-sion-makers, not least in Germany, must be alert to these differences for the sake of political cohesion in the EU and NATO lok: 51389721 3 exp: 51389721 3 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.625 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $0125133251X 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 5 exp: 51389721 5 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.632 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332528 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 8 exp: 51389721 8 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.637 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332536 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 10 exp: 51389721 10 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.642 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332544 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 11 exp: 51389721 11 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.652 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332552 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 20 exp: 51389721 20 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.659 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332560 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 21 exp: 51389721 21 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.667 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332579 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 23 exp: 51389721 23 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.676 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332587 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 24 exp: 51389721 24 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.683 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332595 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 25 exp: 51389721 25 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.694 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332609 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 36 exp: 51389721 36 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.701 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332617 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 49 exp: 51389721 49 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.708 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332625 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 51 exp: 51389721 51 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.720 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332641 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 54 exp: 51389721 54 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.726 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $0125133265X 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 108 exp: 51389721 108 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.738 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332676 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 204 exp: 51389721 204 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.745 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332684 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH lok: 51389721 205 exp: 51389721 205 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:05:59.752 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251332692 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP10 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf $XH
LEADER | 00000cam a22000002c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 513897216 | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20231210020559.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 231208s2019 xx |||| o| u00||u|eng | ||
015 | |a 23,O12 |2 dnb | ||
016 | 7 | |2 DE-101 |a 1310977089 | |
024 | 7 | |a 10.18449/2019RP10 |2 doi | |
024 | 7 | |a urn:nbn:de:101:1-2023112321294591422184 |2 urn | |
035 | |a (DE-599)KXP1671829174 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
084 | |a 320 |a 355 |q DE-101 |2 sdnb | ||
100 | 1 | |a Overhaus, Marco |d 1975- |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)205931235 |0 (DE-588)136475906 |2 gnd | |
240 | 1 | 0 | |a Eine Frage der Glaubwürdigkeit |
245 | 0 | 0 | |a A matter of credibility |b conventional and nuclear security commitments of the United States in Europe |c Marco Overhaus ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
264 | 1 | |a Berlin |b SWP |c [August 2019] | |
300 | |a 1 Online-Ressource (34 Seiten) | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a SWP research paper |v 10 (August 2019) | |
500 | |a "English version of SWP-Studie 15/2019" | ||
520 | |a Zusammenfassung: US President Donald Trump has cast doubt on his country's security commitments within NATO by his "America First" programme and his verbal attacks on the Alliance. This affects both conventional reassurance, i.e. pledges to allies backed by non-nuclear military means, and nuclear reassurance. Beyond the "Trump factor", the costs and risks associated with these security commitments have increased from Washington’s perspective. The reasons are the expansion of the Alliance territory through its eastern enlargement, the modernisation of the Russian military, and the end of the US's undisputed military supremacy. Nevertheless, during the Trump administration, the US has not reduced but increased its financial and military contributions to the reassurance of its allies. Uncertainties about the US’s role in NATO have led to deepening rifts in Europe. On one side are the European allies that are striving for a higher degree of "strategic autonomy" from Washington, and on the other those who want to lean even more on the US as a protecting power. From the perspective of many eastern NATO states, American security promises are more credible than potential European alternatives, even during the Trump administration. The credibility of American security commitments is a multifaceted issue that cannot be reduced to statements by the US President. European NATO states consider and weight the underlying factors differently. Political deci-sion-makers, not least in Germany, must be alert to these differences for the sake of political cohesion in the EU and NATO | ||
650 | 7 | |a Mitgliedsstaaten |0 (DE-588)4170174-4 |0 (DE-603)085778850 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärische Kooperation |0 (DE-588)4039338-0 |0 (DE-603)085107204 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärpolitik |0 (DE-588)4065004-2 |0 (DE-603)085182389 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Internationale Kooperation |0 (DE-588)4120503-0 |0 (DE-603)085385085 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Strategie |0 (DE-588)4057952-9 |0 (DE-603)085161063 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Atomstrategie |0 (DE-588)4003431-8 |0 (DE-603)085000884 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Kernwaffe |0 (DE-588)4003434-3 |0 (DE-603)085000892 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärischer Einsatz |0 (DE-588)4114599-9 |0 (DE-603)085343609 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bündnis |0 (DE-588)4069715-0 |0 (DE-603)085195960 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Atommacht |0 (DE-588)4143328-2 |0 (DE-603)085562033 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Verteidigung |0 (DE-588)4063254-4 |0 (DE-603)085177253 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Beitrag |0 (DE-588)4133743-8 |0 (DE-603)085486671 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militär |0 (DE-588)4039305-7 |0 (DE-603)085107107 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärisches Gleichgewicht |0 (DE-588)4074812-1 |0 (DE-603)085210781 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Finanzierung |0 (DE-588)4017182-6 |0 (DE-603)085040193 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bedrohungsvorstellung |0 (DE-588)7668529-9 |0 (DE-603)214474135 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Vormachen |0 (DE-588)4188685-9 |0 (DE-603)085929271 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Operation |g Militär |0 (DE-588)4203217-9 |0 (DE-603)086031996 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärische Intervention |0 (DE-588)4027497-4 |0 (DE-603)085070319 |2 gnd | |
651 | 7 | |a USA |0 (DE-588)4078704-7 |0 (DE-603)08522331X |2 gnd | |
710 | 2 | |a Stiftung Wissenschaft und Politik |e Herausgebendes Organ |4 isb |0 (DE-603)042767121 |0 (DE-588)2023076-X |2 gnd | |
775 | 0 | 8 | |i Übersetzung von |a Overhaus, Marco, 1975 - |t Eine Frage der Glaubwürdigkeit |d Berlin : SWP, 2019 |h 1 Online-Ressource (38 Seiten) |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |a Overhaus, Marco, 1975- |t A matter of credibility |d Berlin : SWP, Stiftung Wissenschaft und Politik, [2019] |h 34 Seiten |
856 | |u https://doi.org/10.18449/2019RP10 |x Resolving-System | ||
856 | |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321294591422184 |x Resolving-System | ||
856 | |u https://doi.org/10.18449/2019RP10 |x Resolving-System |z kostenfrei |3 Volltext | ||
856 | |q application/pdf |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP10_ovs_web.pdf |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext | ||
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)125133251X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332528 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332536 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332544 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332552 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332560 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332579 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332587 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332595 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332609 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332617 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332625 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332641 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)125133265X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332676 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332684 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251332692 |b DE-603 |c HES |d d |