A new budget for the EU

Titel: A new budget for the EU : negotiations on the multiannual financial framework 2021-2027 / Peter Becker ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs
Verfasser:
Körperschaft:
Veröffentlicht: Berlin : SWP, [August 2019]
Umfang: 1 Online-Ressource (34 Seiten)
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Schriftenreihe/
mehrbändiges Werk:
SWP research paper ; 11 (August 2019)
Einheitssachtitel: ˜Einœ neuer Haushalt für die EU
Schlagworte:
Andere Ausgaben: Übersetzung von: Becker, Peter, 1963 -. Ein neuer Haushalt für die EU. - Berlin : SWP, 2019. - 1 Online-Ressource (37 Seiten)
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51389724
001A    $06000:08-12-23 
001B    $01999:10-12-23 $t02:06:18.000 
001D    $06000:08-12-23 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $0513897240 
004P    $010.18449/2019RP11 
004U    $0urn:nbn:de:101:1-2023112321301374694285 
006C    $01164744001 $aOCoLC 
006G    $01310977119 
006U    $023,O12 $f20231123 
007A    $01672105765 $aKXP 
009Q    $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $xR 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321301374694285 $xR 
009Q    $S0 $3Volltext $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $xH 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2019 $n[August 2019] 
021A    $aA @new budget for the EU $dnegotiations on the multiannual financial framework 2021-2027 $hPeter Becker ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
022A    $aEin @neuer Haushalt für die EU 
028A    $BVerfasser $4aut $7130405280 $8Becker, Peter$Z1963- [Tp1] $916058471X 
029F    $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 
033A    $pBerlin $nSWP 
034D    $a1 Online-Ressource (34 Seiten) 
036E    $aSWP research paper $l11 (August 2019) 
037A    $a"Updated English version of SWP-Studie 14/2019" 
037A    $aGesehen am 04.08.2020 
039M    $aÜbersetzung von $tEin neuer Haushalt für die EU $dBerlin $eSWP $f2019 $h1 Online-Ressource (37 Seiten) $lBecker, Peter, 1963 -  
044K    $qDNB $RStaat $RNichtmitgliedsstaaten $#Vollmitglied $#Mitgliedstaaten $#Mitgliedsstaat $#Mitgliedsland $#Mitgliedsländer $74170174-4 $8Mitgliedsstaaten [Ts1] $9085778850 
044K    $qDNB $REuropagedanke $RIntegration $REuropabewegung $#European federation $#Europe Unité $#Europäische Integration $#Europapolitik $#Europapolitik $#europäische Integration $#Europäische Integration $#Europäische politische Union $#Europapolitik $#Europäische Einheit $#Europäische Einigung $#Europäische Zusammenschlüsse $#Europapolitik $#Einigung von Europa $#Europa-Integration $#Einheit von Europa $#Vereinigung von Europa $#Westeuropäische Integration $74071013-0 $8Europäische Integration [Ts1] $9085200018 
044K    $qDNB $ROrganisation $#International agencies $#Organisations internationales $#Organizzazioni internazionali $#Organismos internacionales $#international organizations $#Internationale Organisation $#internationale Organisation $#Entscheidungsinstanz internationaler Organisation $#Internationale gesellschaftliche Vereinigung $#Internationale Organisation $#Internationaler Akteur $#Internationales Gremium/Einrichtung $#Internationales Konsultationsgremium $#Internationales Verwaltungsorgan $#Nationale Sektion internationaler Organisation $#Organisation und Zusammensetzung internationalen Akteurs $#Prozedurale Fragen bei internationalem Akteur $#Rat internationaler Organisation $#Regionale internationale Organisation $#Staatlicher internationaler Akteur $#Untersuchungsfunktion internationaler Akteure $#Internationale Organisationen $74027366-0 $8Internationale Organisation [Ts1] $9085069779 
044K    $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 
044K    $qDNB $#Mandats électifs $#politisches Mandat $#Politisches Mandat $74436027-7 $8Politisches Mandat [Ts1] $9088744744 
044K    $qDNB $RWirtschaftspolitik $#Finance, Public $#Finances publiques $#financial policies $#Finanzpolitik $#Finanzpolitik $#Öffentliche Finanzpolitik $74127795-8 $8Finanzpolitik [Ts1] $9085440752 
044K    $qDNB $RFinanzpolitik $RStabilitätspolitik $#Government spending policy $#Finance, Public $#Fiscal policy $#Politique des dépenses publiques $#Finances publiques $#Politique fiscale $#Política presupuestaria $#Finanzpolitik $#Haushaltspolitik $#Fiskalpolitik $#Öffentliche Haushaltspolitik $#Budgetpolitik $#Fiscal policy $#Haushaltspolitik $74071234-5 $8Fiskalpolitik [Ts1] $9085200441 
044K    $qDNB $RGroßhaushalt $RHauswirtschaft $#Households $#Ménages $#households $#Privater Haushalt $#Privathaushalt $#Haushalt/Budget $#Private Haushalte $#Familienhaushalt $#Haushaltung $#Privater Haushalt $#Privathaushalt $#Haushalte $#Privathaushalte $74023744-8 $8Haushalt [Ts1] $9085058866 
044K    $qDNB $RPlanung $RBudgetierung $#Haushaltsplanung $#Finanzplanung $#Öffentliche finanzpolitische Planung $#Öffentliche Finanzplanung $#Haushaltsplanung $74017200-4 $8Finanzplanung [Ts1] $9085040223 
044K    $qDNB $RPlanung $#Mittelfristige Planung/Pläne $#Mittelfristplanung $74338130-3 $8Mittelfristige Planung [Ts1] $9088137589 
044K    $qDNB $#Decision making $#Prise de décision $#Entscheidungsprozess $#Entscheidungsprozess $#Entscheidung Ablauf $#Entscheidungsablauf $#Mehrstufige Entscheidung $74121202-2 $8Entscheidungsprozess [Ts1] $9085390763 
044K    $qDNB $RVerflechtung $RPolitikverflechtung $#Gouvernance multi-niveaux $#Mehrebenen-System $#Multi-Level-Governance $#Mehrebenensystem $#Mehrebenenverflechtung $#Mehrebenensystem $74801271-3 $8Mehrebenen-Verflechtung [Ts1] $912452060X 
044K    $qDNB $RKonflikt $RInteressenkollision $#Conflict of interests $#Conflits d'intérêts $#Conflitto di interessi $#Interessenkonflikt $#Interessenkonflikt $#Interessendivergenz $#Interessenkonkurrenz $#Interessenkonflikte $#Interessenskonflikt $74123438-8 $8Interessenkonflikt [Ts1] $9085407879 
044K    $qDNB $RAußenpolitik $RDiplomat $RDiplomatische Beziehungen $#Diplomacy $#Diplomatie $#Diplomacia $#Diplomatie $#Diplomatie $#Beteiligte an internationalen Kontakten $#Bilaterale internationale Konsultation $#Diplomatie $#Diplomatische Kommunikationseinrichtungen $#Geheime internationale Kontakte $#Inoffizielle internationale Kontakte $#Internationale Kontakte $#Internationaler Briefwechsel $#Mehrseitige außenpolitische Erklärung $#Multi-track diplomacy $#Offizielle internationale Kontakte $#Zwischenstaatliche Direktrufleitung $74012402-2 $8Diplomatie [Ts1] $9085026867 
044K    $qDNB $#Negotiation $#Négociations $#Verhandlungen $#Verhandlung $#Verhandlungen $#Verhandeln $74062875-9 $8Verhandlung [Ts1] $9085175838 
044K    $qDNB $#Twenty-first century Forecasts $#Vingt et unième siècle Prévisions $#Civilización futura $#Szenariotechnik $#Szenario $#Szenario $#Szenarium Politik $#Szenariotechnik $#Szenariomethode $#Szenario Methode $#Szenarioanalyse $74194332-6 $8Szenario [Ts1] $9085972029 
044K    $qDNB $RTrend $#Trend $74294453-3 $8Tendenz [Ts1] $9086601989 
045E    $c320 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aZusammenfassung: Negotiations on the EU's Multiannual Financial Framework (MFF) are always lengthy, complex and conflictual. This applies to the MFF 2021-2027, which is expected to have a financial volume of around €1.3 trillion. As usual, the negotiations revolve around political priorities, the expenditures determined for each of them, and the distribution of the financial burden among member states. This ongoing process is hampered by the forthcoming Brexit, as the UK has so far contributed substantial amounts to the Union’s budget. Furthermore, there are new tasks for the EU which require additional resources, such as the establishment of a defence union, increased protec­tion of the EU’s external borders, and the stabilisation of the euro zone. Since the European Commission presented its proposal for a pragmatic reform of the EU budget on 2 May 2018, the member states have been negotiating a comprehensive package. However, cohesion in the coalitions of net contributors and net recipients is dwindling. The delicate negotiation framework makes the course and results of the search for consensus more difficult to foresee, and the actors less predictable. Due to the increasing uncertainty, all participants expect Germany to play a balancing role. Many countries hope that Germany, as the strongest economy and the largest net contributor, will provide additional resources to facilitate a successful conclusion of the negotiations on a new MFF. The German government therefore needs clear and firm ideas about the fields in which it wants to modernise EU pol­icies and to further Europeanise and communitise them 

lok: 51389724 3

exp: 51389724 3 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.144 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333060 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 5

exp: 51389724 5 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.150 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333079 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 8

exp: 51389724 8 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.159 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333087 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 10

exp: 51389724 10 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.163 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333095 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 11

exp: 51389724 11 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.170 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333109 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 20

exp: 51389724 20 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.176 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333117 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 21

exp: 51389724 21 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.182 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333125 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 23

exp: 51389724 23 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.189 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333133 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 24

exp: 51389724 24 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.194 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333141 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 25

exp: 51389724 25 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.202 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0125133315X 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 36

exp: 51389724 36 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.208 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333168 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 49

exp: 51389724 49 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.218 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333176 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 54

exp: 51389724 54 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.232 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333192 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 108

exp: 51389724 108 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.244 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333214 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 204

exp: 51389724 204 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.248 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333222 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH 

lok: 51389724 205

exp: 51389724 205 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:06:18.251 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251333230 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019RP11 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf $XH
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 513897240
003 DE-603
005 20231210020618.0
007 cr||||||||||||
008 231208s2019 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 23,O12  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1310977119 
024 7 |a 10.18449/2019RP11  |2 doi 
024 7 |a urn:nbn:de:101:1-2023112321301374694285  |2 urn 
035 |a (DE-599)KXP1672105765 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 320  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Becker, Peter  |d 1963-  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)16058471X  |0 (DE-588)130405280  |2 gnd 
240 1 0 |a ˜Einœ neuer Haushalt für die EU 
245 0 0 |a ˜Aœ new budget for the EU  |b negotiations on the multiannual financial framework 2021-2027  |c Peter Becker ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
264 1 |a Berlin  |b SWP  |c [August 2019] 
300 |a 1 Online-Ressource (34 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SWP research paper  |v 11 (August 2019) 
500 |a "Updated English version of SWP-Studie 14/2019" 
500 |a Gesehen am 04.08.2020 
520 |a Zusammenfassung: Negotiations on the EU's Multiannual Financial Framework (MFF) are always lengthy, complex and conflictual. This applies to the MFF 2021-2027, which is expected to have a financial volume of around €1.3 trillion. As usual, the negotiations revolve around political priorities, the expenditures determined for each of them, and the distribution of the financial burden among member states. This ongoing process is hampered by the forthcoming Brexit, as the UK has so far contributed substantial amounts to the Union’s budget. Furthermore, there are new tasks for the EU which require additional resources, such as the establishment of a defence union, increased protec­tion of the EU’s external borders, and the stabilisation of the euro zone. Since the European Commission presented its proposal for a pragmatic reform of the EU budget on 2 May 2018, the member states have been negotiating a comprehensive package. However, cohesion in the coalitions of net contributors and net recipients is dwindling. The delicate negotiation framework makes the course and results of the search for consensus more difficult to foresee, and the actors less predictable. Due to the increasing uncertainty, all participants expect Germany to play a balancing role. Many countries hope that Germany, as the strongest economy and the largest net contributor, will provide additional resources to facilitate a successful conclusion of the negotiations on a new MFF. The German government therefore needs clear and firm ideas about the fields in which it wants to modernise EU pol­icies and to further Europeanise and communitise them 
650 7 |a Mitgliedsstaaten  |0 (DE-588)4170174-4  |0 (DE-603)085778850  |2 gnd 
650 7 |a Europäische Integration  |0 (DE-588)4071013-0  |0 (DE-603)085200018  |2 gnd 
650 7 |a Internationale Organisation  |0 (DE-588)4027366-0  |0 (DE-603)085069779  |2 gnd 
650 7 |a Entwicklung  |0 (DE-588)4113450-3  |0 (DE-603)085335282  |2 gnd 
650 7 |a Politisches Mandat  |0 (DE-588)4436027-7  |0 (DE-603)088744744  |2 gnd 
650 7 |a Finanzpolitik  |0 (DE-588)4127795-8  |0 (DE-603)085440752  |2 gnd 
650 7 |a Fiskalpolitik  |0 (DE-588)4071234-5  |0 (DE-603)085200441  |2 gnd 
650 7 |a Haushalt  |0 (DE-588)4023744-8  |0 (DE-603)085058866  |2 gnd 
650 7 |a Finanzplanung  |0 (DE-588)4017200-4  |0 (DE-603)085040223  |2 gnd 
650 7 |a Mittelfristige Planung  |0 (DE-588)4338130-3  |0 (DE-603)088137589  |2 gnd 
650 7 |a Entscheidungsprozess  |0 (DE-588)4121202-2  |0 (DE-603)085390763  |2 gnd 
650 7 |a Mehrebenen-Verflechtung  |0 (DE-588)4801271-3  |0 (DE-603)12452060X  |2 gnd 
650 7 |a Interessenkonflikt  |0 (DE-588)4123438-8  |0 (DE-603)085407879  |2 gnd 
650 7 |a Diplomatie  |0 (DE-588)4012402-2  |0 (DE-603)085026867  |2 gnd 
650 7 |a Verhandlung  |0 (DE-588)4062875-9  |0 (DE-603)085175838  |2 gnd 
650 7 |a Szenario  |0 (DE-588)4194332-6  |0 (DE-603)085972029  |2 gnd 
650 7 |a Tendenz  |0 (DE-588)4294453-3  |0 (DE-603)086601989  |2 gnd 
710 2 |a Stiftung Wissenschaft und Politik  |e Herausgebendes Organ  |4 isb  |0 (DE-603)042767121  |0 (DE-588)2023076-X  |2 gnd 
775 0 8 |i Übersetzung von  |a Becker, Peter, 1963 -   |t Ein neuer Haushalt für die EU  |d Berlin : SWP, 2019  |h 1 Online-Ressource (37 Seiten) 
856 |u https://doi.org/10.18449/2019RP11  |x Resolving-System 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321301374694285  |x Resolving-System 
856 |u https://doi.org/10.18449/2019RP11  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 |q application/pdf  |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/research_papers/2019RP11_bkr.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333060  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333079  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333087  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333095  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333109  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333117  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333125  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333133  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333141  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)125133315X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333168  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333176  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333192  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333214  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333222  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251333230  |b DE-603  |c HES  |d d