Put the ball in Tunisia's court

Titel: Put the ball in Tunisia's court : new government and urgency of reform require modified EU approach / Isabelle Werenfels ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs
Verfasser:
Körperschaft:
Veröffentlicht: Berlin : SWP, [März 2020]
Umfang: 1 Online-Ressource (4 Seiten)
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Schriftenreihe/
mehrbändiges Werk:
SWP comment ; 2020, no. 14 (March 2020)
Einheitssachtitel: Tunesien den Ball zuspielen
Schlagworte:
Andere Ausgaben: Übersetzung von: Werenfels, Isabelle. Tunesien den Ball zuspielen. - Berlin : SWP, 2020. - 1 Online-Ressource (4 Seiten)
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51389831
001A    $06000:08-12-23 
001B    $01999:10-12-23 $t02:15:59.000 
001D    $06000:08-12-23 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $051389831X 
004P    $010.18449/2020C14 
004U    $0urn:nbn:de:101:1-2023112321460371446241 
006G    $01310978174 
006U    $023,O12 $f20231123 
007A    $0169270057X $aKXP 
009Q    $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $xR 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321460371446241 $xR 
009Q    $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $xH 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2020 $n[März 2020] 
021A    $aPut the ball in Tunisia's court $dnew government and urgency of reform require modified EU approach $hIsabelle Werenfels ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
022A    $aTunesien den Ball zuspielen 
028A    $BVerfasser $4aut $7113829943X $8Werenfels, Isabelle [Tp3] $9415770173 
029F    $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 
033A    $pBerlin $nSWP 
034D    $a1 Online-Ressource (4 Seiten) 
036E    $aSWP comment $l2020, no. 14 (March 2020) 
037A    $aEnglish version of SWP-Aktuell 16/2020 
039M    $aÜbersetzung von $tTunesien den Ball zuspielen $dBerlin $eSWP $f2020 $h1 Online-Ressource (4 Seiten) $lWerenfels, Isabelle 
044K    $qDNB $RStaat $RStaatsform $RHerrschaftssystem $#Régimes politiques $#political systems $#Politisches System $#politisches System $#Politisches System $#Regierungssystem $#Regierungsform $#Regierungssystem $74046584-6 $8Politisches System [Ts1] $9085130036 
044K    $qDNB $RWandel $#Political development $#Développement politique $#Politischer Wandel $#politischer Wandel $#Systemveränderung $#Politische Entwicklung $#Politischer Wandel $#Systemtransformation Politik $#Systemwandel Politik $#Systemwechsel Politik $#Politische Entwicklung Politischer Wandel $74175047-0 $8Politischer Wandel [Ts1] $9085818038 
044K    $qDNB $RDemokratie $#Democratization $#Démocratisation $#Democratizzazione $#Democratización $#Demokratisierung $#Demokratisierung $#Demokratisierung $#Gesellschaft Demokratisierung $74124941-0 $8Demokratisierung [Ts1] $9085418897 
044K    $qDNB $RReformpolitik $RSozialreform $RReformpolitiker $RPolitisches System $RReform $#Administrative agencies Reorganization $#Administration publique Réforme $#Politische Reform $#politische Reform $#Politische Reformen $74129320-4 $8Politische Reform [Ts1] $9085452661 
044K    $qDNB $RReform $#Wirtschaftsreform $#Wirtschaftsreform $#Wirtschaftsreformen $#Wirtschaft Reform $74066512-4 $8Wirtschaftsreform [Ts1] $9085186996 
044K    $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 
044K    $qDNB $74368704-0 $8Hindernis [Ts1] $908832821X 
044K    $qDNB $RPolitik $#Politics and government $#Politique et gouvernement $#Innenpolitik $#Innenpolitik $#Innenpolitik $#Innenpolitische Einzelprobleme $#Innenpolitische Lage/Entwicklung $#Instrumente der Innenpolitik $74027058-0 $8Innenpolitik [Ts1] $9085068195 
044K    $qDNB $RWahl $#Ballot $#Voting $#Vote $#Abstimmung $#Abstimmung $#Wahl/Abstimmung $#Abstimmungsprozess $#Abstimmungsverfahren $#Stimmabgabe $#Abstimmungsverhalten $74166306-8 $8Abstimmung [Ts1] $9085747548 
044K    $qDNB $RAbstimmung $#Elections $#Voting $#Élections $#Vote $#Elecciones $#Wahl $#Wahl $#Nationale Wahlen $#Teilwahlen $#Wahl/Abstimmung $#Politische Wahl $#Wahlen $74064286-0 $8Wahl [Ts1] $9085180130 
044K    $qDNB $#Regierungsbildung $#Regierungsbildung $74177409-7 $8Regierungsbildung [Ts1] $9085837237 
044K    $qDNB $RKooperation $#International cooperation $#Coopération internationale $#international cooperation $#Internationale Zusammenarbeit $#internationale Zusammenarbeit $#Internationale Besuche/Begegnungen $#Internationale Partnerschaft $#Internationale projektbezogene Zusammenarbeit $#Internationale Verhandlungen $#Internationale Zusammenarbeit $#Internationale Beziehungen Kooperation $#Internationale Zusammenarbeit $74120503-0 $8Internationale Kooperation [Ts1] $9085385085 
044K    $qDNB $REntwicklungshilfe $REntwicklungsmodell $#Economic assistance $#Aide économique $#development policies $#Entwicklungspolitik $#Entwicklungspolitik $#Entwicklungshilfepolitik $#Auslandshilfepolitik einzelner Staaten $#Entwicklungspolitik $#Entwicklungshilfepolitik $74014957-2 $8Entwicklungspolitik [Ts1] $9085033928 
044K    $qDNB $RStaatenbund $RStaatenverbindung $#International relations $#Relations internationales $#Historische Ländergruppe $#Ländergruppen $#Politisch-ideologische Ländergruppe $#Regionale Ländergruppe $#Staatengruppe $74363945-8 $8Staatensystem [Ts1] $9088300749 
044K    $qDNB $ROrganisation $#International agencies $#Organisations internationales $#Organizzazioni internazionali $#Organismos internacionales $#international organizations $#Internationale Organisation $#internationale Organisation $#Entscheidungsinstanz internationaler Organisation $#Internationale gesellschaftliche Vereinigung $#Internationale Organisation $#Internationaler Akteur $#Internationales Gremium/Einrichtung $#Internationales Konsultationsgremium $#Internationales Verwaltungsorgan $#Nationale Sektion internationaler Organisation $#Organisation und Zusammensetzung internationalen Akteurs $#Prozedurale Fragen bei internationalem Akteur $#Rat internationaler Organisation $#Regionale internationale Organisation $#Staatlicher internationaler Akteur $#Untersuchungsfunktion internationaler Akteure $#Internationale Organisationen $74027366-0 $8Internationale Organisation [Ts1] $9085069779 
044K    $qDNB $#Anreiz $#Anreize $#Incentive $#Anreize $74133767-0 $8Anreiz [Ts1] $9085486876 
044K    $qDNB $RVerantwortung $#Selbstverantwortung $#Eigenverantwortung $74054434-5 $8Selbstverantwortung [Ts1] $9085151386 
044K    $qDNB $RReform $RPolitische Reform $#Reformpolitik $#Reformpolitik $#Reform Politik $74048960-7 $8Reformpolitik [Ts1] $9085136387 
044K    $qDNB $RRegierungsfähigkeit $#Government $#Gouvernement $#Gouvernement (science politique) $#Politique publique $#government $#Regierung $#Regierung $#Regierungspolitik $#Bundesregierung/Zentralregierung $#Regierung $#Regierungsarbeit $#Regierungspolitik $#Kabinett $#Ministerrat $#Staatsführung $#Regierungspolitik $#Regierungen $74049012-9 $8Regierung [Ts1] $9085136611 
044K    $qDNB $RTunisie $#Tunesien $#Tunesien $#Tunesien $#تونس دولة $#Tūnis Daula $#al- @Ǧumhūrīya at-Tūnisīya $#Tunisie Daula $#République Tunisienne $#Tunesische Republik $#Tūnus Daula $#al- @Ǧumhūrīya at-Tūnusīya $#Túnez Daula $#Royaume de Tunis $#al- @Mamlaka at-Tūnisīya $#Tunisia $74061206-5 $8Tunesien [Tg1] $9085169986 
045E    $c320 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aZusammenfassung: Despite a hostile environment, Tunisia's democratisation process since 2011 has survived and progressed. Yet crucial structural reforms to ensure effective governance, economic growth and resilient democracy have yet to be implemented. Elec­tions in 2019 indicated a popular desire for a strong push for reforms. A new government took office at the end of February, but it remains to be seen how functional it will be. It encompasses parties whose views on certain questions are fundamentally opposed. This creates a dilemma for Tunisia's external partners: they would like to accelerate the pace of reforms but have little to show for their attempts to prod Tunisia into action. One option for spurring Tunisian initiative would be more targeted incentives for reforms and clearer conditionalities for financial assistance. Germany's reform partnerships are already a move in that direction, and Germany could use its EU Council Presidency in the second half of 2020 to persuade external donors to take a common line 

lok: 51389831 3

exp: 51389831 3 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.965 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350801 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 5

exp: 51389831 5 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.969 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0125135081X 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 8

exp: 51389831 8 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.972 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350828 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 10

exp: 51389831 10 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.974 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350836 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 11

exp: 51389831 11 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.977 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350844 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 20

exp: 51389831 20 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.982 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350852 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 21

exp: 51389831 21 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.988 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350860 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 23

exp: 51389831 23 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.990 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350879 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 24

exp: 51389831 24 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.993 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350887 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 25

exp: 51389831 25 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.995 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350895 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 36

exp: 51389831 36 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:58.998 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350909 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 49

exp: 51389831 49 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:59.001 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350917 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 54

exp: 51389831 54 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:59.007 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350933 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 108

exp: 51389831 108 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:59.013 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0125135095X 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 204

exp: 51389831 204 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:59.018 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350968 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH 

lok: 51389831 205

exp: 51389831 205 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:15:59.022 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251350976 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2020C14 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf $XH
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 51389831X
003 DE-603
005 20231210021559.0
007 cr||||||||||||
008 231208s2020 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 23,O12  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1310978174 
024 7 |a 10.18449/2020C14  |2 doi 
024 7 |a urn:nbn:de:101:1-2023112321460371446241  |2 urn 
035 |a (DE-599)KXP169270057X 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 320  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Werenfels, Isabelle  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)415770173  |0 (DE-588)113829943X  |2 gnd 
240 1 0 |a Tunesien den Ball zuspielen 
245 0 0 |a Put the ball in Tunisia's court  |b new government and urgency of reform require modified EU approach  |c Isabelle Werenfels ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
264 1 |a Berlin  |b SWP  |c [März 2020] 
300 |a 1 Online-Ressource (4 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SWP comment  |v 2020, no. 14 (March 2020) 
500 |a English version of SWP-Aktuell 16/2020 
520 |a Zusammenfassung: Despite a hostile environment, Tunisia's democratisation process since 2011 has survived and progressed. Yet crucial structural reforms to ensure effective governance, economic growth and resilient democracy have yet to be implemented. Elec­tions in 2019 indicated a popular desire for a strong push for reforms. A new government took office at the end of February, but it remains to be seen how functional it will be. It encompasses parties whose views on certain questions are fundamentally opposed. This creates a dilemma for Tunisia's external partners: they would like to accelerate the pace of reforms but have little to show for their attempts to prod Tunisia into action. One option for spurring Tunisian initiative would be more targeted incentives for reforms and clearer conditionalities for financial assistance. Germany's reform partnerships are already a move in that direction, and Germany could use its EU Council Presidency in the second half of 2020 to persuade external donors to take a common line 
650 7 |a Politisches System  |0 (DE-588)4046584-6  |0 (DE-603)085130036  |2 gnd 
650 7 |a Politischer Wandel  |0 (DE-588)4175047-0  |0 (DE-603)085818038  |2 gnd 
650 7 |a Demokratisierung  |0 (DE-588)4124941-0  |0 (DE-603)085418897  |2 gnd 
650 7 |a Politische Reform  |0 (DE-588)4129320-4  |0 (DE-603)085452661  |2 gnd 
650 7 |a Wirtschaftsreform  |0 (DE-588)4066512-4  |0 (DE-603)085186996  |2 gnd 
650 7 |a Entwicklung  |0 (DE-588)4113450-3  |0 (DE-603)085335282  |2 gnd 
650 7 |a Hindernis  |0 (DE-588)4368704-0  |0 (DE-603)08832821X  |2 gnd 
650 7 |a Innenpolitik  |0 (DE-588)4027058-0  |0 (DE-603)085068195  |2 gnd 
650 7 |a Abstimmung  |0 (DE-588)4166306-8  |0 (DE-603)085747548  |2 gnd 
650 7 |a Wahl  |0 (DE-588)4064286-0  |0 (DE-603)085180130  |2 gnd 
650 7 |a Regierungsbildung  |0 (DE-588)4177409-7  |0 (DE-603)085837237  |2 gnd 
650 7 |a Internationale Kooperation  |0 (DE-588)4120503-0  |0 (DE-603)085385085  |2 gnd 
650 7 |a Entwicklungspolitik  |0 (DE-588)4014957-2  |0 (DE-603)085033928  |2 gnd 
650 7 |a Staatensystem  |0 (DE-588)4363945-8  |0 (DE-603)088300749  |2 gnd 
650 7 |a Internationale Organisation  |0 (DE-588)4027366-0  |0 (DE-603)085069779  |2 gnd 
650 7 |a Anreiz  |0 (DE-588)4133767-0  |0 (DE-603)085486876  |2 gnd 
650 7 |a Selbstverantwortung  |0 (DE-588)4054434-5  |0 (DE-603)085151386  |2 gnd 
650 7 |a Reformpolitik  |0 (DE-588)4048960-7  |0 (DE-603)085136387  |2 gnd 
650 7 |a Regierung  |0 (DE-588)4049012-9  |0 (DE-603)085136611  |2 gnd 
651 7 |a Tunesien  |0 (DE-588)4061206-5  |0 (DE-603)085169986  |2 gnd 
710 2 |a Stiftung Wissenschaft und Politik  |e Herausgebendes Organ  |4 isb  |0 (DE-603)042767121  |0 (DE-588)2023076-X  |2 gnd 
775 0 8 |i Übersetzung von  |a Werenfels, Isabelle  |t Tunesien den Ball zuspielen  |d Berlin : SWP, 2020  |h 1 Online-Ressource (4 Seiten) 
856 |u https://doi.org/10.18449/2020C14  |x Resolving-System 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112321460371446241  |x Resolving-System 
856 |u https://doi.org/10.18449/2020C14  |x Resolving-System  |z kostenfrei 
856 |q application/pdf  |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2020C14_Tunisia.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350801  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)125135081X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350828  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350836  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350844  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350852  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350860  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350879  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350887  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350895  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350909  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350917  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350933  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)125135095X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350968  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251350976  |b DE-603  |c HES  |d d