Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment
Titel: | Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment / Can Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
---|---|
Verfasser: | |
Körperschaft: | |
Veröffentlicht: | Berlin : SWP, [March 2019] |
Umfang: | 1 Online-Ressource (4 Seiten) |
Format: | E-Book |
Sprache: | Englisch |
Schriftenreihe/ mehrbändiges Werk: |
SWP comment ; no. 15 (March 2019) |
X
alg: 51390013 001A $06000:08-12-23 001B $01999:10-12-23 $t02:30:50.000 001D $06000:08-12-23 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oax 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $0513900136 004P $010.18449/2019C15 004U $0urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 006G $01311033297 006U $023,O12 $f20231124 007A $01662340877 $aKXP 009Q $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $xR 009Q $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $xH 010@ $aeng 010E $erda 011@ $a2019 $n[March 2019] 021A $aWhy and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment $hCan Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 028A $BVerfasser $4aut $71151659142 $8Kasapoğlu, Can [Tp3] $9425368874 029F $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 033A $pBerlin $nSWP 034D $a1 Online-Ressource (4 Seiten) 036E $aSWP comment $lno. 15 (March 2019) 044K $qDNB $RInternationale Kooperation $#Military relations $#Relations militaires $#Militärische Beziehungen $#Militärische Zusammenarbeit $#Sicherheitspolitische Zusammenarbeit $#Verteidigungs- und sicherheitsbezogene Beziehungen $#Militär Internationale Kooperation $#Militärische Zusammenarbeit $#Verteidigung Kooperation $#Militärbeziehungen $#Militärische Beziehungen $74039338-0 $8Militärische Kooperation [Ts1] $9085107204 044K $qDNB $RMilitärische Bedrohung $RBedrohungsanalyse $#Bedrohungsvorstellungen (Gesellschaft) $#Bedrohungsvorstellungen (Sicherheitspolitik) $#Bedrohungswahrnehmung $#Vorstellung Bedrohung $#Threat perception $77668529-9 $8Bedrohungsvorstellung [Ts1] $9214474135 044K $qDNB $RSicherheitspolitik $RFriedenssicherung $#Security, International $#Sécurité internationale $#Sicurezza internazionale $#Seguridad internacional $#Internationale Sicherheit $#internationale Sicherheit $#kollektive Sicherheit $#Globales kollektives Sicherheitssystem $#Internationale Sicherheit $#Internationale Sicherheitsstruktur $#Kollektive Sicherheit (Prinzip) $#Kollektive Verteidigung (Prinzip) $#Kollektives Sicherheitssystem $#Prinzip der gleichen Sicherheit $#Regionale internationale Sicherheit $#Regionales kollektives Sicherheitssystem $#Gemeinsame Sicherheit $74164679-4 $8Kollektive Sicherheit [Ts1] $9085734861 044K $qDNB $RMilizheer $#Militia $#Milice $#Milicias $#Nationalgarde/Heimwehr $74169980-4 $8Miliz [Ts1] $9085777285 044K $qDNB $RTerroristische Vereinigung $#Terrorism $#Terrorisme $#Terrorismo $#Terrorismus $#Terrorismus $#Terrorismus $#Politischer Terrorismus $74059534-1 $8Terrorismus [Ts1] $908516562X 044K $qDNB $RKrieg $#Civil war $#Guerre civile $#Guerra civile $#Guerra civil $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Civil War $74008784-0 $8Bürgerkrieg [Ts1] $9085015539 044K $qDNB $RIntervention $#Intervention (International law) $#Intervention (droit international) $#Intervención (Derecho internacional) $#Militärische Intervention $#militärische Intervention $#Kriegsnahe Maßnahmen $#Militärische außenpolitische Maßnahmen $#Militärische Intervention $#Militärische Interventionen $74027497-4 $8Militärische Intervention [Ts1] $9085070319 044K $qDNB $#Wirkung $#Wirkung/Auswirkung $#Wirkungsbereich/Aktionsradius $#Effekt $#Wirkungen $#Effekte $74190021-2 $8Wirkung [Ts1] $9085940364 044K $qDNB $RRezeption $RFortleben $#Auswirkung $#Folgen $#Folgeprobleme $#Wirkung/Auswirkung $#Fortwirken $#Nachwirkung Auswirkung $#Folge $74112646-4 $8Auswirkung [Ts1] $9085331813 044K $qDNB $RGleichgewichtssinn $RUngleichgewicht $#Gleichgewicht $#Gleichgewicht $#Internationales Gleichgewicht $#Balance $#Gleichgewichtszustand $74121372-5 $8Gleichgewicht [Ts1] $9085392219 044K $qDNB $#Defenses $#Défense $#Verteidigung $#Konventionelle Verteidigung $#Militärische Verteidigung $#Raumverteidigung $#Strategische Verteidigung $#Verteidigung (Politisch-militärisches Konzept) $#Vorneverteidigung $#Vorwärtsverteidigung $#Militärische Verteidigung $#Strategische Verteidigung $74063254-4 $8Verteidigung [Ts1] $9085177253 044K $qDNB $#Potential $#Potential $74284936-6 $8Potenzial [Ts1] $9086539752 044K $qDNB $RLogik $#Strikte Implikation $74161414-8 $8Implikation [Ts1] $9085708968 044K $qDNB $RPolitik $RAußenpolitik $RStrategische Stabilität $#National security $#Sécurité nationale $#Defensa nacional $#Internationale Sicherheit $#Sicherheitspolitik $#Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit $#Regionale Sicherheitspolitik von Staaten $#Bestimmungsfaktoren der Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Sicherheitspolitische Interessen außerhalb von Bündnisterritorien $#Verteidigungspolitik Sicherheitspolitik $#Äußere Sicherheit Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit Sicherheitspolitik $74116489-1 $8Sicherheitspolitik [Ts1] $9085355682 044K $qDNB $RStaatenbund $RStaatenverbindung $#International relations $#Relations internationales $#Historische Ländergruppe $#Ländergruppen $#Politisch-ideologische Ländergruppe $#Regionale Ländergruppe $#Staatengruppe $74363945-8 $8Staatensystem [Ts1] $9088300749 044K $qDNB $RStrategische Planung $#Strategie $#Strategie $#Strategie $#Strategie und Taktik $#Strategie-Theorie $74057952-9 $8Strategie [Ts1] $9085161063 044K $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 044K $qDNB $RAußenpolitik $#Alliances $#Alliances $#Bündnispolitik $#Bündnispolitik $74128860-9 $8Bündnispolitik [Ts1] $9085449024 044K $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 044K $qDNB $RTrend $#Trend $74294453-3 $8Tendenz [Ts1] $9086601989 044K $qDNB $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerländer $#Mittelmeerstaaten $#Mittelmeer-Gebiet $#Mittelmeer-Region $#Mediterraneis $#Mediterraneum $74074900-9 $8Mittelmeerraum [Tg1] $9085211060 044K $qDNB $RSyrien $Ral- @Iqlīm as-Sūrī $RVereinigte Arabische Republik $#Syrien $#Syrien $#Syrien $#سورية $#al- @Ǧumhūrīya as-Sūrīya $#al- @Ǧumhūrīya al-ʿArabīya as-Sūrīya $#Syrie $#République Syrienne $#Arabskiej Republiki Syryjskiej $#Suriye $#Siria $#Repubblica Araba Siriana $#Sowria $#Sūriyā $#Syrian Arab Republic $#République Arabe Syrienne $#Arabische Republik Syrien $#Daulat Sūriyā $#Province of Syria $#Syrische Arabische Republik $#SAR Syrian Arab Republic $#SAR Syrische Arabische Republik $#RAS République Arabe Syrienne $#Syria ab 1961 $#al-@Ǧumhūrīya as-Sūrīya $#al-@Ǧumhūrīya al-ʿArabīya as-Sūrīya $#Syrie ab 1961 $#Syrien ab 1961 $#Syria $#Syrien Syria $#Syrie Syria $#Arabische Republik Syrien Syria $#République Arab Syrienne Syria $#Syrian Arab Republic Syria $#al-@Ǧumhūriyya al-ʿArabiyya as-Sūriyya Syria $#الجمهورية العربية السورية $74058794-0 $8Syrien [Tg1] $9085163481 044K $qDNB $RRussische SFSR $#Russland $#Russland $#Russische Föderation $#Rußland (vor 1917) $#Россия $#Rußland $#Krievija $#Federazione Russa $#RF $#Großrussland $#Großrußland $#Russia -1917; 1992- $#Rossijskaja Imperija $#Russie $#Empire de Russie $#Russian Federation $#Federacja Rosyjska $#Rosja $#Rossija $#Rossijskaja Federacija $#Russische Föderation $#RF Rossija $#Russia $#Russland -1917 ; 1992- $#Russisches Reich $#РФ $#Российская Федерация $#Российская Империя $74076899-5 $8Russland [Tgz] $9085217913 045E $c320 046X $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 047I $aZusammenfassung: NATO faces a problematic threat landscape in the Mediterranean. The Alliance has to deal with hot topics that range from Russia's robust military posture and involvement in the Syrian Civil War to ISIS terrorism and the migrant crisis. To address all of these challenges, NATO should boost its engagement with partner nations, produce a new maritime security approach, and counterbalance Moscow’s strategic foothold in the eastern Mediterranean lok: 51390013 3 exp: 51390013 3 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.690 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379184 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 5 exp: 51390013 5 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.694 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379192 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 8 exp: 51390013 8 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.696 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379206 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 10 exp: 51390013 10 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.698 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379214 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 11 exp: 51390013 11 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.701 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379222 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 20 exp: 51390013 20 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.703 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379230 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 21 exp: 51390013 21 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.707 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379249 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 23 exp: 51390013 23 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.709 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379257 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 24 exp: 51390013 24 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.713 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379265 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 25 exp: 51390013 25 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.715 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379273 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 36 exp: 51390013 36 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.718 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379281 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 49 exp: 51390013 49 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.721 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $0125137929X 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 54 exp: 51390013 54 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.726 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379311 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 108 exp: 51390013 108 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.731 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379338 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 204 exp: 51390013 204 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.734 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379346 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH lok: 51390013 205 exp: 51390013 205 1 #EPN 201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.736 201C/01 $010-12-23 201U/01 $0utf8 203@/01 $01251379354 208@/01 $a10-12-23 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH
LEADER | 00000cam a22000002c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 513900136 | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20231210023050.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 231208s2019 xx |||| o| u00||u|eng | ||
015 | |a 23,O12 |2 dnb | ||
016 | 7 | |2 DE-101 |a 1311033297 | |
024 | 7 | |a 10.18449/2019C15 |2 doi | |
024 | 7 | |a urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 |2 urn | |
035 | |a (DE-599)KXP1662340877 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
084 | |a 320 |q DE-101 |2 sdnb | ||
100 | 1 | |a Kasapoğlu, Can |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)425368874 |0 (DE-588)1151659142 |2 gnd | |
245 | 0 | 0 | |a Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment |c Can Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
264 | 1 | |a Berlin |b SWP |c [March 2019] | |
300 | |a 1 Online-Ressource (4 Seiten) | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a SWP comment |v no. 15 (March 2019) | |
520 | |a Zusammenfassung: NATO faces a problematic threat landscape in the Mediterranean. The Alliance has to deal with hot topics that range from Russia's robust military posture and involvement in the Syrian Civil War to ISIS terrorism and the migrant crisis. To address all of these challenges, NATO should boost its engagement with partner nations, produce a new maritime security approach, and counterbalance Moscow’s strategic foothold in the eastern Mediterranean | ||
650 | 7 | |a Militärische Kooperation |0 (DE-588)4039338-0 |0 (DE-603)085107204 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bedrohungsvorstellung |0 (DE-588)7668529-9 |0 (DE-603)214474135 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Kollektive Sicherheit |0 (DE-588)4164679-4 |0 (DE-603)085734861 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Miliz |0 (DE-588)4169980-4 |0 (DE-603)085777285 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Terrorismus |0 (DE-588)4059534-1 |0 (DE-603)08516562X |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bürgerkrieg |0 (DE-588)4008784-0 |0 (DE-603)085015539 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militärische Intervention |0 (DE-588)4027497-4 |0 (DE-603)085070319 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Wirkung |0 (DE-588)4190021-2 |0 (DE-603)085940364 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Auswirkung |0 (DE-588)4112646-4 |0 (DE-603)085331813 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Gleichgewicht |0 (DE-588)4121372-5 |0 (DE-603)085392219 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Verteidigung |0 (DE-588)4063254-4 |0 (DE-603)085177253 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Potenzial |0 (DE-588)4284936-6 |0 (DE-603)086539752 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Implikation |0 (DE-588)4161414-8 |0 (DE-603)085708968 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Sicherheitspolitik |0 (DE-588)4116489-1 |0 (DE-603)085355682 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Staatensystem |0 (DE-588)4363945-8 |0 (DE-603)088300749 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Strategie |0 (DE-588)4057952-9 |0 (DE-603)085161063 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militär |0 (DE-588)4039305-7 |0 (DE-603)085107107 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bündnispolitik |0 (DE-588)4128860-9 |0 (DE-603)085449024 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Entwicklung |0 (DE-588)4113450-3 |0 (DE-603)085335282 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Tendenz |0 (DE-588)4294453-3 |0 (DE-603)086601989 |2 gnd | |
651 | 7 | |a Mittelmeerraum |0 (DE-588)4074900-9 |0 (DE-603)085211060 |2 gnd | |
651 | 7 | |a Syrien |0 (DE-588)4058794-0 |0 (DE-603)085163481 |2 gnd | |
651 | 7 | |a Russland |0 (DE-588)4076899-5 |0 (DE-603)085217913 |2 gnd | |
710 | 2 | |a Stiftung Wissenschaft und Politik |e Herausgebendes Organ |4 isb |0 (DE-603)042767121 |0 (DE-588)2023076-X |2 gnd | |
856 | |u https://doi.org/10.18449/2019C15 |x Resolving-System | ||
856 | |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 |x Resolving-System | ||
856 | |q application/pdf |u https://doi.org/10.18449/2019C15 |x Resolving-System |z kostenfrei |3 Volltext | ||
856 | |q application/pdf |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext | ||
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379184 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379192 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379206 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379214 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379222 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379230 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379249 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379257 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379265 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379273 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379281 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)125137929X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379311 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379338 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379346 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1251379354 |b DE-603 |c HES |d d |