Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment

Titel: Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment / Can Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs
Verfasser:
Körperschaft:
Veröffentlicht: Berlin : SWP, [March 2019]
Umfang: 1 Online-Ressource (4 Seiten)
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Schriftenreihe/
mehrbändiges Werk:
SWP comment ; no. 15 (March 2019)
Schlagworte:
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51390013
001A    $06000:08-12-23 
001B    $01999:10-12-23 $t02:30:50.000 
001D    $06000:08-12-23 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $0513900136 
004P    $010.18449/2019C15 
004U    $0urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 
006G    $01311033297 
006U    $023,O12 $f20231124 
007A    $01662340877 $aKXP 
009Q    $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $xR 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $xH 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2019 $n[March 2019] 
021A    $aWhy and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment $hCan Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
028A    $BVerfasser $4aut $71151659142 $8Kasapoğlu, Can [Tp3] $9425368874 
029F    $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 
033A    $pBerlin $nSWP 
034D    $a1 Online-Ressource (4 Seiten) 
036E    $aSWP comment $lno. 15 (March 2019) 
044K    $qDNB $RInternationale Kooperation $#Military relations $#Relations militaires $#Militärische Beziehungen $#Militärische Zusammenarbeit $#Sicherheitspolitische Zusammenarbeit $#Verteidigungs- und sicherheitsbezogene Beziehungen $#Militär Internationale Kooperation $#Militärische Zusammenarbeit $#Verteidigung Kooperation $#Militärbeziehungen $#Militärische Beziehungen $74039338-0 $8Militärische Kooperation [Ts1] $9085107204 
044K    $qDNB $RMilitärische Bedrohung $RBedrohungsanalyse $#Bedrohungsvorstellungen (Gesellschaft) $#Bedrohungsvorstellungen (Sicherheitspolitik) $#Bedrohungswahrnehmung $#Vorstellung Bedrohung $#Threat perception $77668529-9 $8Bedrohungsvorstellung [Ts1] $9214474135 
044K    $qDNB $RSicherheitspolitik $RFriedenssicherung $#Security, International $#Sécurité internationale $#Sicurezza internazionale $#Seguridad internacional $#Internationale Sicherheit $#internationale Sicherheit $#kollektive Sicherheit $#Globales kollektives Sicherheitssystem $#Internationale Sicherheit $#Internationale Sicherheitsstruktur $#Kollektive Sicherheit (Prinzip) $#Kollektive Verteidigung (Prinzip) $#Kollektives Sicherheitssystem $#Prinzip der gleichen Sicherheit $#Regionale internationale Sicherheit $#Regionales kollektives Sicherheitssystem $#Gemeinsame Sicherheit $74164679-4 $8Kollektive Sicherheit [Ts1] $9085734861 
044K    $qDNB $RMilizheer $#Militia $#Milice $#Milicias $#Nationalgarde/Heimwehr $74169980-4 $8Miliz [Ts1] $9085777285 
044K    $qDNB $RTerroristische Vereinigung $#Terrorism $#Terrorisme $#Terrorismo $#Terrorismus $#Terrorismus $#Terrorismus $#Politischer Terrorismus $74059534-1 $8Terrorismus [Ts1] $908516562X 
044K    $qDNB $RKrieg $#Civil war $#Guerre civile $#Guerra civile $#Guerra civil $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Bürgerkrieg $#Civil War $74008784-0 $8Bürgerkrieg [Ts1] $9085015539 
044K    $qDNB $RIntervention $#Intervention (International law) $#Intervention (droit international) $#Intervención (Derecho internacional) $#Militärische Intervention $#militärische Intervention $#Kriegsnahe Maßnahmen $#Militärische außenpolitische Maßnahmen $#Militärische Intervention $#Militärische Interventionen $74027497-4 $8Militärische Intervention [Ts1] $9085070319 
044K    $qDNB $#Wirkung $#Wirkung/Auswirkung $#Wirkungsbereich/Aktionsradius $#Effekt $#Wirkungen $#Effekte $74190021-2 $8Wirkung [Ts1] $9085940364 
044K    $qDNB $RRezeption $RFortleben $#Auswirkung $#Folgen $#Folgeprobleme $#Wirkung/Auswirkung $#Fortwirken $#Nachwirkung Auswirkung $#Folge $74112646-4 $8Auswirkung [Ts1] $9085331813 
044K    $qDNB $RGleichgewichtssinn $RUngleichgewicht $#Gleichgewicht $#Gleichgewicht $#Internationales Gleichgewicht $#Balance $#Gleichgewichtszustand $74121372-5 $8Gleichgewicht [Ts1] $9085392219 
044K    $qDNB $#Defenses $#Défense $#Verteidigung $#Konventionelle Verteidigung $#Militärische Verteidigung $#Raumverteidigung $#Strategische Verteidigung $#Verteidigung (Politisch-militärisches Konzept) $#Vorneverteidigung $#Vorwärtsverteidigung $#Militärische Verteidigung $#Strategische Verteidigung $74063254-4 $8Verteidigung [Ts1] $9085177253 
044K    $qDNB $#Potential $#Potential $74284936-6 $8Potenzial [Ts1] $9086539752 
044K    $qDNB $RLogik $#Strikte Implikation $74161414-8 $8Implikation [Ts1] $9085708968 
044K    $qDNB $RPolitik $RAußenpolitik $RStrategische Stabilität $#National security $#Sécurité nationale $#Defensa nacional $#Internationale Sicherheit $#Sicherheitspolitik $#Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit $#Regionale Sicherheitspolitik von Staaten $#Bestimmungsfaktoren der Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Sicherheitspolitische Interessen außerhalb von Bündnisterritorien $#Verteidigungspolitik Sicherheitspolitik $#Äußere Sicherheit Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit Sicherheitspolitik $74116489-1 $8Sicherheitspolitik [Ts1] $9085355682 
044K    $qDNB $RStaatenbund $RStaatenverbindung $#International relations $#Relations internationales $#Historische Ländergruppe $#Ländergruppen $#Politisch-ideologische Ländergruppe $#Regionale Ländergruppe $#Staatengruppe $74363945-8 $8Staatensystem [Ts1] $9088300749 
044K    $qDNB $RStrategische Planung $#Strategie $#Strategie $#Strategie $#Strategie und Taktik $#Strategie-Theorie $74057952-9 $8Strategie [Ts1] $9085161063 
044K    $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 
044K    $qDNB $RAußenpolitik $#Alliances $#Alliances $#Bündnispolitik $#Bündnispolitik $74128860-9 $8Bündnispolitik [Ts1] $9085449024 
044K    $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 
044K    $qDNB $RTrend $#Trend $74294453-3 $8Tendenz [Ts1] $9086601989 
044K    $qDNB $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerraum $#Mittelmeerländer $#Mittelmeerstaaten $#Mittelmeer-Gebiet $#Mittelmeer-Region $#Mediterraneis $#Mediterraneum $74074900-9 $8Mittelmeerraum [Tg1] $9085211060 
044K    $qDNB $RSyrien $Ral- @Iqlīm as-Sūrī $RVereinigte Arabische Republik $#Syrien $#Syrien $#Syrien $#سورية $#al- @Ǧumhūrīya as-Sūrīya $#al- @Ǧumhūrīya al-ʿArabīya as-Sūrīya $#Syrie $#République Syrienne $#Arabskiej Republiki Syryjskiej $#Suriye $#Siria $#Repubblica Araba Siriana $#Sowria $#Sūriyā $#Syrian Arab Republic $#République Arabe Syrienne $#Arabische Republik Syrien $#Daulat Sūriyā $#Province of Syria $#Syrische Arabische Republik $#SAR Syrian Arab Republic $#SAR Syrische Arabische Republik $#RAS République Arabe Syrienne $#Syria ab 1961 $#al-@Ǧumhūrīya as-Sūrīya $#al-@Ǧumhūrīya al-ʿArabīya as-Sūrīya $#Syrie ab 1961 $#Syrien ab 1961 $#Syria $#Syrien Syria $#Syrie Syria $#Arabische Republik Syrien Syria $#République Arab Syrienne Syria $#Syrian Arab Republic Syria $#al-@Ǧumhūriyya al-ʿArabiyya as-Sūriyya Syria $#الجمهورية العربية السورية $74058794-0 $8Syrien [Tg1] $9085163481 
044K    $qDNB $RRussische SFSR $#Russland $#Russland $#Russische Föderation $#Rußland (vor 1917) $#Россия $#Rußland $#Krievija $#Federazione Russa $#RF $#Großrussland $#Großrußland $#Russia -1917; 1992- $#Rossijskaja Imperija $#Russie $#Empire de Russie $#Russian Federation $#Federacja Rosyjska $#Rosja $#Rossija $#Rossijskaja Federacija $#Russische Föderation $#RF Rossija $#Russia $#Russland -1917 ; 1992- $#Russisches Reich $#РФ $#Российская Федерация $#Российская Империя $74076899-5 $8Russland [Tgz] $9085217913 
045E    $c320 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aZusammenfassung: NATO faces a problematic threat landscape in the Mediterranean. The Alliance has to deal with hot topics that range from Russia's robust military posture and involvement in the Syrian Civil War to ISIS terrorism and the migrant crisis. To address all of these challenges, NATO should boost its engagement with partner nations, produce a new maritime security approach, and counterbalance Moscow’s strategic foothold in the eastern Mediterranean 

lok: 51390013 3

exp: 51390013 3 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.690 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379184 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 5

exp: 51390013 5 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.694 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379192 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 8

exp: 51390013 8 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.696 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379206 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 10

exp: 51390013 10 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.698 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379214 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 11

exp: 51390013 11 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.701 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379222 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 20

exp: 51390013 20 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.703 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379230 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 21

exp: 51390013 21 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.707 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379249 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 23

exp: 51390013 23 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.709 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379257 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 24

exp: 51390013 24 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.713 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379265 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 25

exp: 51390013 25 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.715 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379273 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 36

exp: 51390013 36 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.718 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379281 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 49

exp: 51390013 49 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.721 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0125137929X 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 54

exp: 51390013 54 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.726 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379311 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 108

exp: 51390013 108 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.731 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379338 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 204

exp: 51390013 204 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.734 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379346 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH 

lok: 51390013 205

exp: 51390013 205 1 #EPN
201B/01 $010-12-23 $t02:30:50.736 
201C/01 $010-12-23 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01251379354 
208@/01 $a10-12-23 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2019C15 $XR 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf $XH
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 513900136
003 DE-603
005 20231210023050.0
007 cr||||||||||||
008 231208s2019 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 23,O12  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1311033297 
024 7 |a 10.18449/2019C15  |2 doi 
024 7 |a urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628  |2 urn 
035 |a (DE-599)KXP1662340877 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 320  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Kasapoğlu, Can  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)425368874  |0 (DE-588)1151659142  |2 gnd 
245 0 0 |a Why and how NATO should adapt to a new Mediterranean security environment  |c Can Kasapoğlu ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
264 1 |a Berlin  |b SWP  |c [March 2019] 
300 |a 1 Online-Ressource (4 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SWP comment  |v no. 15 (March 2019) 
520 |a Zusammenfassung: NATO faces a problematic threat landscape in the Mediterranean. The Alliance has to deal with hot topics that range from Russia's robust military posture and involvement in the Syrian Civil War to ISIS terrorism and the migrant crisis. To address all of these challenges, NATO should boost its engagement with partner nations, produce a new maritime security approach, and counterbalance Moscow’s strategic foothold in the eastern Mediterranean 
650 7 |a Militärische Kooperation  |0 (DE-588)4039338-0  |0 (DE-603)085107204  |2 gnd 
650 7 |a Bedrohungsvorstellung  |0 (DE-588)7668529-9  |0 (DE-603)214474135  |2 gnd 
650 7 |a Kollektive Sicherheit  |0 (DE-588)4164679-4  |0 (DE-603)085734861  |2 gnd 
650 7 |a Miliz  |0 (DE-588)4169980-4  |0 (DE-603)085777285  |2 gnd 
650 7 |a Terrorismus  |0 (DE-588)4059534-1  |0 (DE-603)08516562X  |2 gnd 
650 7 |a Bürgerkrieg  |0 (DE-588)4008784-0  |0 (DE-603)085015539  |2 gnd 
650 7 |a Militärische Intervention  |0 (DE-588)4027497-4  |0 (DE-603)085070319  |2 gnd 
650 7 |a Wirkung  |0 (DE-588)4190021-2  |0 (DE-603)085940364  |2 gnd 
650 7 |a Auswirkung  |0 (DE-588)4112646-4  |0 (DE-603)085331813  |2 gnd 
650 7 |a Gleichgewicht  |0 (DE-588)4121372-5  |0 (DE-603)085392219  |2 gnd 
650 7 |a Verteidigung  |0 (DE-588)4063254-4  |0 (DE-603)085177253  |2 gnd 
650 7 |a Potenzial  |0 (DE-588)4284936-6  |0 (DE-603)086539752  |2 gnd 
650 7 |a Implikation  |0 (DE-588)4161414-8  |0 (DE-603)085708968  |2 gnd 
650 7 |a Sicherheitspolitik  |0 (DE-588)4116489-1  |0 (DE-603)085355682  |2 gnd 
650 7 |a Staatensystem  |0 (DE-588)4363945-8  |0 (DE-603)088300749  |2 gnd 
650 7 |a Strategie  |0 (DE-588)4057952-9  |0 (DE-603)085161063  |2 gnd 
650 7 |a Militär  |0 (DE-588)4039305-7  |0 (DE-603)085107107  |2 gnd 
650 7 |a Bündnispolitik  |0 (DE-588)4128860-9  |0 (DE-603)085449024  |2 gnd 
650 7 |a Entwicklung  |0 (DE-588)4113450-3  |0 (DE-603)085335282  |2 gnd 
650 7 |a Tendenz  |0 (DE-588)4294453-3  |0 (DE-603)086601989  |2 gnd 
651 7 |a Mittelmeerraum  |0 (DE-588)4074900-9  |0 (DE-603)085211060  |2 gnd 
651 7 |a Syrien  |0 (DE-588)4058794-0  |0 (DE-603)085163481  |2 gnd 
651 7 |a Russland  |0 (DE-588)4076899-5  |0 (DE-603)085217913  |2 gnd 
710 2 |a Stiftung Wissenschaft und Politik  |e Herausgebendes Organ  |4 isb  |0 (DE-603)042767121  |0 (DE-588)2023076-X  |2 gnd 
856 |u https://doi.org/10.18449/2019C15  |x Resolving-System 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2023112410424131868628  |x Resolving-System 
856 |q application/pdf  |u https://doi.org/10.18449/2019C15  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 |q application/pdf  |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2019C15_kpu.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379184  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379192  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379206  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379214  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379222  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379230  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379249  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379257  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379265  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379273  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379281  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)125137929X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379311  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379338  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379346  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1251379354  |b DE-603  |c HES  |d d