Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions
Titel: | Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions / Felix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
---|---|
Verfasser: | |
Körperschaft: | |
Veröffentlicht: | Berlin : SWP, December 2018 |
Umfang: | 1 Online-Ressource (4 Seiten) |
Format: | E-Book |
Sprache: | Englisch |
Schriftenreihe/ mehrbändiges Werk: |
SWP comment ; no. 52 |
Einheitssachtitel: | Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen |
Andere Ausgaben: |
Übersetzung von: Heiduk, Felix, 1976 -. Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen. - Berlin : SWP, 2018. - 1 Online-Ressource (4 Seiten)
|
X
alg: 51613599 001A $06000:07-03-24 001B $01999:08-03-24 $t01:18:46.000 001D $06000:07-03-24 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oax 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $0516135996 004U $0urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 006G $01318877806 006L $0514952210 $a 006U $024,O03 $f20240209 007A $0514952210 $aBSZ 009Q $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $xH 010@ $aeng 010E $erda 011@ $a2018 $nDecember 2018 021A $aMyanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions $hFelix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 022A $aMyanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen 028A $BVerfasser $4aut $7128934824 $8Heiduk, Felix$Z1976- [Tp3] $9159351332 029F $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 033A $pBerlin $nSWP 034D $a1 Online-Ressource (4 Seiten) 036E $aSWP comment $lno. 52 037A $a"English version of SWP-Aktuell 67/2018" 039M $aÜbersetzung von $tMyanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen $dBerlin $eSWP $f2018 $h1 Online-Ressource (4 Seiten) $lHeiduk, Felix, 1976 - 044K $qDNB $RPolitik $RSicherheitspolitik $RInternationale Politik $RDiplomatie $#International relations $#Relations internationales $#Auswärtige Angelegenheiten $#Auswärtige Politik $#Außenbeziehungen Außenpolitik $74003846-4 $8Außenpolitik [Ts1] $9085002038 044K $qDNB $RStrukturpolitik $RKohäsionspolitik $#Economic zoning $#Régionalisation économique $#Regionalpolitik $#Regionalpolitik $#Regionale Wirtschaftspolitik $#Regionalpolitik $#Regionale Strukturpolitik $#Regionale Wirtschaftspolitik $74049043-9 $8Regionalpolitik [Ts1] $9085136727 044K $qDNB $RStaatenbund $RStaatenverbindung $#International relations $#Relations internationales $#Historische Ländergruppe $#Ländergruppen $#Politisch-ideologische Ländergruppe $#Regionale Ländergruppe $#Staatengruppe $74363945-8 $8Staatensystem [Ts1] $9088300749 044K $qDNB $RWirtschaftspolitik $RAußenpolitik $RWirtschaftsbeziehungen $#International economic relations $#Relations économiques extérieures $#Außenwirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftspolitik $#Wirtschaftliche außenpolitische Maßnahme $#Außenwirtschaft Wirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftsordnung $#Außenwirtschaftsregime $#Außenwirtschaftssystem $74003857-9 $8Außenwirtschaftspolitik [Ts1] $9085002054 044K $qDNB $RIrredentismus $#Minorités Politique publique $#Ethnischer Konflikt $#Minderheitenproblem $74169999-3 $8Minderheitenfrage [Ts1] $9085777447 044K $qDNB $RRechtsverletzung $#Constitutional torts $#Violation des droits de l'homme $#Menschenrechtsverletzung $#Menschenrechtsverletzung $#Menschenrecht Verletzung $#Menschenrecht Rechtsverletzung $#Menschenrechtsverstoß $74276272-8 $8Menschenrechtsverletzung [Ts1] $9086484621 044K $qDNB $RMuslim $#Birma Rohingya $74435490-3 $8Rohingya [Ts1] $9088741532 044K $qDNB $RUrteilen $#Judgment $#Jugement $#Beurteilung $#Einschätzung/Abschätzung $#Bewertung Psychologie $#Einschätzung $74132339-7 $8Beurteilung [Ts1] $9085475726 044K $qDNB $#Einschätzung/Abschätzung $74304375-6 $8Abschätzung [Ts1] $9086665944 044K $qDNB $RPolitik $#Economic policy $#Politique économique $#Política económica $#economic policies $#Wirtschaftspolitik $#Wirtschaftspolitik $#Volkswirtschaftspolitik $#Allgemeine Wirtschaftspolitik $74066493-4 $8Wirtschaftspolitik [Tsz] $9085186929 044K $qDNB $REffizienz $RWirtschaftlichkeit $#Effizienz/Effektivität $#Wirksamkeit Effektivität $77859045-0 $8Effektivität [Ts1] $9291401651 044K $qDNB $#Handelspräferenzen $#Allgemeines Präferenzsystem $#Handelspräferenzen $#Präferenzraum $#Handelspräferenz $#Außenhandelspräferenz $#Präferenz Außenhandel $74175527-3 $8Präferenzsystem [Ts1] $9085821845 044K $qDNB $#Vorschlag/Initiative $74461765-3 $8Vorschlag [Ts1] $9088913163 044K $qDNB $RAktivität $#Aktivität $#Vorschlag/Initiative $#Entschlusskraft $#Unternehmungsgeist $74374764-4 $8Initiative [Ts1] $9088364453 044K $qDNB $#Alternative $#Alternative $74138905-0 $8Alternative [Ts1] $9085526681 044K $qDNB $RSanktion $#Economic sanctions $#Sanctions économiques $#Sanzioni economiche $#Sanciones económicas $#wirtschaftliche Sanktion $#Wirtschaftssanktionen $#Wirtschaftliche Zwangsmassnahme $#Wirtschaftliche Sanktion $74190074-1 $8Wirtschaftssanktion [Ts1] $908594078X 044K $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 044K $qDNB $#Einreiseverbot $#Einreisebeschränkung $#Einreise Verbot $74504619-0 $8Einreisesperre [Ts1] $9089212169 044K $qDNB $#Bank accounts $#Comptes en banque $#Bankkonto $#Bankkonten $#Bank Konto $#Bankkonten $74004464-6 $8Bankkonto [Ts1] $9085003794 044K $qDNB $RBirma $#Myanmar $#Myanmar $#Myanmar $#Republik der Union Myanmar $#Bamar $#Mranmā-praññ $#Myanma Naingngan $#Myanma-Pyee $#Praññ-thoṅ-cu-Mranmā-nuiṅ-ṅaṃ $#Pyee-daung-su Myanma-Nainggan $#Praññ-thoṅ-cu-chuirhaylac-sammata-Mranmā-nuiṅ-ṅaṃ-tō $#Union of Myanmar $#Union Myanmar $#Union du Myanmar $#British Burma $#Upper Burma $#Burma $#Provinz Burma $#Birma $71193111315 $8Myanmar [Tg1] $9452232384 045E $c320 046X $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 047I $aZusammenfassung: The violence against the Rohingya, which has led hundreds of thousands of Rohingya to seek refuge in Bangladesh, has severely damaged Myanmar’s international image. In response to the deterioration of the human rights situation in Myanmar in October 2018, the European Union (EU) threatened to withdraw the trade preferences that ensure the country has duty-free access to the EU common market. It seems highly plausible, however, that such measures would fail to alter the political calculations of the Burmese government or of the military. Instead, a withdrawal of the trade preferences would primarily hit the mostly female workers in the country’s textile industry. The EU and its Member States should therefore consider a combination of specific sanctions against military enterprises as well as tightened entry bans and account freezes that are directed at leading military personnel. These targeted sanctions against Myanmar’s armed forces should be flanked by an increase in the level of diplomatic engagement with civilian actors in the country lok: 51613599 3 exp: 51613599 3 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.557 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654888 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 5 exp: 51613599 5 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.562 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654896 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 8 exp: 51613599 8 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.564 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $0125765490X 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 10 exp: 51613599 10 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.567 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654918 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 11 exp: 51613599 11 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.570 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654926 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 20 exp: 51613599 20 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.572 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654934 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 21 exp: 51613599 21 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.575 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654942 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 23 exp: 51613599 23 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.578 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654950 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 24 exp: 51613599 24 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.581 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654969 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 25 exp: 51613599 25 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.584 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654977 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 36 exp: 51613599 36 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.587 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654985 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 49 exp: 51613599 49 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.590 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257654993 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 54 exp: 51613599 54 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.595 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257655019 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 108 exp: 51613599 108 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.601 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257655035 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 204 exp: 51613599 204 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.604 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257655043 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH lok: 51613599 205 exp: 51613599 205 1 #EPN 201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.607 201C/01 $008-03-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01257655051 208@/01 $a08-03-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH
LEADER | 00000cam a22000002c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 516135996 | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20240308011846.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 240307s2018 xx |||| o| u00||u|eng | ||
015 | |a 24,O03 |2 dnb | ||
016 | 7 | |2 DE-101 |a 1318877806 | |
024 | 7 | |a urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 |2 urn | |
035 | |a (DE-599)BSZ514952210 | ||
035 | |a 514952210 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
084 | |a 320 |q DE-101 |2 sdnb | ||
100 | 1 | |a Heiduk, Felix |d 1976- |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)159351332 |0 (DE-588)128934824 |2 gnd | |
240 | 1 | 0 | |a Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen |
245 | 0 | 0 | |a Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions |c Felix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs |
264 | 1 | |a Berlin |b SWP |c December 2018 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (4 Seiten) | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a SWP comment |v no. 52 | |
500 | |a "English version of SWP-Aktuell 67/2018" | ||
520 | |a Zusammenfassung: The violence against the Rohingya, which has led hundreds of thousands of Rohingya to seek refuge in Bangladesh, has severely damaged Myanmar’s international image. In response to the deterioration of the human rights situation in Myanmar in October 2018, the European Union (EU) threatened to withdraw the trade preferences that ensure the country has duty-free access to the EU common market. It seems highly plausible, however, that such measures would fail to alter the political calculations of the Burmese government or of the military. Instead, a withdrawal of the trade preferences would primarily hit the mostly female workers in the country’s textile industry. The EU and its Member States should therefore consider a combination of specific sanctions against military enterprises as well as tightened entry bans and account freezes that are directed at leading military personnel. These targeted sanctions against Myanmar’s armed forces should be flanked by an increase in the level of diplomatic engagement with civilian actors in the country | ||
650 | 7 | |a Außenpolitik |0 (DE-588)4003846-4 |0 (DE-603)085002038 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Regionalpolitik |0 (DE-588)4049043-9 |0 (DE-603)085136727 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Staatensystem |0 (DE-588)4363945-8 |0 (DE-603)088300749 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Außenwirtschaftspolitik |0 (DE-588)4003857-9 |0 (DE-603)085002054 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Minderheitenfrage |0 (DE-588)4169999-3 |0 (DE-603)085777447 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Menschenrechtsverletzung |0 (DE-588)4276272-8 |0 (DE-603)086484621 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Rohingya |0 (DE-588)4435490-3 |0 (DE-603)088741532 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Beurteilung |0 (DE-588)4132339-7 |0 (DE-603)085475726 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Abschätzung |0 (DE-588)4304375-6 |0 (DE-603)086665944 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Wirtschaftspolitik |0 (DE-588)4066493-4 |0 (DE-603)085186929 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Effektivität |0 (DE-588)7859045-0 |0 (DE-603)291401651 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Präferenzsystem |0 (DE-588)4175527-3 |0 (DE-603)085821845 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Vorschlag |0 (DE-588)4461765-3 |0 (DE-603)088913163 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Initiative |0 (DE-588)4374764-4 |0 (DE-603)088364453 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Alternative |0 (DE-588)4138905-0 |0 (DE-603)085526681 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Wirtschaftssanktion |0 (DE-588)4190074-1 |0 (DE-603)08594078X |2 gnd | |
650 | 7 | |a Militär |0 (DE-588)4039305-7 |0 (DE-603)085107107 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Einreisesperre |0 (DE-588)4504619-0 |0 (DE-603)089212169 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Bankkonto |0 (DE-588)4004464-6 |0 (DE-603)085003794 |2 gnd | |
651 | 7 | |a Myanmar |0 (DE-588)1193111315 |0 (DE-603)452232384 |2 gnd | |
710 | 2 | |a Stiftung Wissenschaft und Politik |e Herausgebendes Organ |4 isb |0 (DE-603)042767121 |0 (DE-588)2023076-X |2 gnd | |
775 | 0 | 8 | |i Übersetzung von |a Heiduk, Felix, 1976 - |t Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen |d Berlin : SWP, 2018 |h 1 Online-Ressource (4 Seiten) |
856 | |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 |x Resolving-System | ||
856 | |q application/pdf |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext | ||
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654888 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654896 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)125765490X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654918 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654926 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654934 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654942 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654950 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654969 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654977 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654985 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257654993 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257655019 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257655035 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257655043 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1257655051 |b DE-603 |c HES |d d |