Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions

Titel: Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions / Felix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs
Verfasser:
Körperschaft:
Veröffentlicht: Berlin : SWP, December 2018
Umfang: 1 Online-Ressource (4 Seiten)
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Schriftenreihe/
mehrbändiges Werk:
SWP comment ; no. 52
Einheitssachtitel: Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen
Schlagworte:
Andere Ausgaben: Übersetzung von: Heiduk, Felix, 1976 -. Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen. - Berlin : SWP, 2018. - 1 Online-Ressource (4 Seiten)
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51613599
001A    $06000:07-03-24 
001B    $01999:08-03-24 $t01:18:46.000 
001D    $06000:07-03-24 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $0516135996 
004U    $0urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 
006G    $01318877806 
006L    $0514952210 $a 
006U    $024,O03 $f20240209 
007A    $0514952210 $aBSZ 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163 $xR 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $xH 
010@    $aeng 
010E    $erda 
011@    $a2018 $nDecember 2018 
021A    $aMyanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions $hFelix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
022A    $aMyanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen 
028A    $BVerfasser $4aut $7128934824 $8Heiduk, Felix$Z1976- [Tp3] $9159351332 
029F    $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 
033A    $pBerlin $nSWP 
034D    $a1 Online-Ressource (4 Seiten) 
036E    $aSWP comment $lno. 52 
037A    $a"English version of SWP-Aktuell 67/2018" 
039M    $aÜbersetzung von $tMyanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen $dBerlin $eSWP $f2018 $h1 Online-Ressource (4 Seiten) $lHeiduk, Felix, 1976 -  
044K    $qDNB $RPolitik $RSicherheitspolitik $RInternationale Politik $RDiplomatie $#International relations $#Relations internationales $#Auswärtige Angelegenheiten $#Auswärtige Politik $#Außenbeziehungen Außenpolitik $74003846-4 $8Außenpolitik [Ts1] $9085002038 
044K    $qDNB $RStrukturpolitik $RKohäsionspolitik $#Economic zoning $#Régionalisation économique $#Regionalpolitik $#Regionalpolitik $#Regionale Wirtschaftspolitik $#Regionalpolitik $#Regionale Strukturpolitik $#Regionale Wirtschaftspolitik $74049043-9 $8Regionalpolitik [Ts1] $9085136727 
044K    $qDNB $RStaatenbund $RStaatenverbindung $#International relations $#Relations internationales $#Historische Ländergruppe $#Ländergruppen $#Politisch-ideologische Ländergruppe $#Regionale Ländergruppe $#Staatengruppe $74363945-8 $8Staatensystem [Ts1] $9088300749 
044K    $qDNB $RWirtschaftspolitik $RAußenpolitik $RWirtschaftsbeziehungen $#International economic relations $#Relations économiques extérieures $#Außenwirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftspolitik $#Wirtschaftliche außenpolitische Maßnahme $#Außenwirtschaft Wirtschaftspolitik $#Außenwirtschaftsordnung $#Außenwirtschaftsregime $#Außenwirtschaftssystem $74003857-9 $8Außenwirtschaftspolitik [Ts1] $9085002054 
044K    $qDNB $RIrredentismus $#Minorités Politique publique $#Ethnischer Konflikt $#Minderheitenproblem $74169999-3 $8Minderheitenfrage [Ts1] $9085777447 
044K    $qDNB $RRechtsverletzung $#Constitutional torts $#Violation des droits de l'homme $#Menschenrechtsverletzung $#Menschenrechtsverletzung $#Menschenrecht Verletzung $#Menschenrecht Rechtsverletzung $#Menschenrechtsverstoß $74276272-8 $8Menschenrechtsverletzung [Ts1] $9086484621 
044K    $qDNB $RMuslim $#Birma Rohingya $74435490-3 $8Rohingya [Ts1] $9088741532 
044K    $qDNB $RUrteilen $#Judgment $#Jugement $#Beurteilung $#Einschätzung/Abschätzung $#Bewertung Psychologie $#Einschätzung $74132339-7 $8Beurteilung [Ts1] $9085475726 
044K    $qDNB $#Einschätzung/Abschätzung $74304375-6 $8Abschätzung [Ts1] $9086665944 
044K    $qDNB $RPolitik $#Economic policy $#Politique économique $#Política económica $#economic policies $#Wirtschaftspolitik $#Wirtschaftspolitik $#Volkswirtschaftspolitik $#Allgemeine Wirtschaftspolitik $74066493-4 $8Wirtschaftspolitik [Tsz] $9085186929 
044K    $qDNB $REffizienz $RWirtschaftlichkeit $#Effizienz/Effektivität $#Wirksamkeit Effektivität $77859045-0 $8Effektivität [Ts1] $9291401651 
044K    $qDNB $#Handelspräferenzen $#Allgemeines Präferenzsystem $#Handelspräferenzen $#Präferenzraum $#Handelspräferenz $#Außenhandelspräferenz $#Präferenz Außenhandel $74175527-3 $8Präferenzsystem [Ts1] $9085821845 
044K    $qDNB $#Vorschlag/Initiative $74461765-3 $8Vorschlag [Ts1] $9088913163 
044K    $qDNB $RAktivität $#Aktivität $#Vorschlag/Initiative $#Entschlusskraft $#Unternehmungsgeist $74374764-4 $8Initiative [Ts1] $9088364453 
044K    $qDNB $#Alternative $#Alternative $74138905-0 $8Alternative [Ts1] $9085526681 
044K    $qDNB $RSanktion $#Economic sanctions $#Sanctions économiques $#Sanzioni economiche $#Sanciones económicas $#wirtschaftliche Sanktion $#Wirtschaftssanktionen $#Wirtschaftliche Zwangsmassnahme $#Wirtschaftliche Sanktion $74190074-1 $8Wirtschaftssanktion [Ts1] $908594078X 
044K    $qDNB $RRüstung $#Militari $#Militär $#Militär $#Heerwesen $#Kriegswesen $#Streitkräfte $#Wehrwesen $#Militärwesen $#Armee Militär $74039305-7 $8Militär [Tsz] $9085107107 
044K    $qDNB $#Einreiseverbot $#Einreisebeschränkung $#Einreise Verbot $74504619-0 $8Einreisesperre [Ts1] $9089212169 
044K    $qDNB $#Bank accounts $#Comptes en banque $#Bankkonto $#Bankkonten $#Bank Konto $#Bankkonten $74004464-6 $8Bankkonto [Ts1] $9085003794 
044K    $qDNB $RBirma $#Myanmar $#Myanmar $#Myanmar $#Republik der Union Myanmar $#Bamar $#Mranmā-praññ $#Myanma Naingngan $#Myanma-Pyee $#Praññ-thoṅ-cu-Mranmā-nuiṅ-ṅaṃ $#Pyee-daung-su Myanma-Nainggan $#Praññ-thoṅ-cu-chuirhaylac-sammata-Mranmā-nuiṅ-ṅaṃ-tō $#Union of Myanmar $#Union Myanmar $#Union du Myanmar $#British Burma $#Upper Burma $#Burma $#Provinz Burma $#Birma $71193111315 $8Myanmar [Tg1] $9452232384 
045E    $c320 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aZusammenfassung: The violence against the Rohingya, which has led hundreds of thousands of Rohingya to seek refuge in Bangladesh, has severely damaged Myanmar’s international image. In response to the deterioration of the human rights situation in Myanmar in Octo­ber 2018, the European Union (EU) threatened to withdraw the trade preferences that ensure the country has duty-free access to the EU common market. It seems highly plausible, however, that such measures would fail to alter the political calculations of the Burmese government or of the military. Instead, a withdrawal of the trade preferences would primarily hit the mostly female workers in the country’s textile industry. The EU and its Member States should therefore consider a combination of specific sanctions against military enterprises as well as tightened entry bans and account freezes that are directed at leading military personnel. These targeted sanc­tions against Myanmar’s armed forces should be flanked by an increase in the level of diplo­matic engagement with civilian actors in the country 

lok: 51613599 3

exp: 51613599 3 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.557 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654888 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 5

exp: 51613599 5 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.562 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654896 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 8

exp: 51613599 8 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.564 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0125765490X 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 10

exp: 51613599 10 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.567 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654918 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 11

exp: 51613599 11 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.570 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654926 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 20

exp: 51613599 20 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.572 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654934 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 21

exp: 51613599 21 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.575 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654942 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 23

exp: 51613599 23 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.578 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654950 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 24

exp: 51613599 24 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.581 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654969 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 25

exp: 51613599 25 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.584 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654977 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 36

exp: 51613599 36 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.587 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654985 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 49

exp: 51613599 49 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.590 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257654993 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 54

exp: 51613599 54 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.595 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257655019 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 108

exp: 51613599 108 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.601 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257655035 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 204

exp: 51613599 204 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.604 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257655043 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH 

lok: 51613599 205

exp: 51613599 205 1 #EPN
201B/01 $008-03-24 $t01:18:46.607 
201C/01 $008-03-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01257655051 
208@/01 $a08-03-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf $XH
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 516135996
003 DE-603
005 20240308011846.0
007 cr||||||||||||
008 240307s2018 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 24,O03  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1318877806 
024 7 |a urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163  |2 urn 
035 |a (DE-599)BSZ514952210 
035 |a 514952210 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 320  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Heiduk, Felix  |d 1976-  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)159351332  |0 (DE-588)128934824  |2 gnd 
240 1 0 |a Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen 
245 0 0 |a Myanmar, the Rohingya crisis, and further EU sanctions  |c Felix Heiduk ; Stiftung Wissenschaft und Politik, German Institute for International and Security Affairs 
264 1 |a Berlin  |b SWP  |c December 2018 
300 |a 1 Online-Ressource (4 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SWP comment  |v no. 52 
500 |a "English version of SWP-Aktuell 67/2018" 
520 |a Zusammenfassung: The violence against the Rohingya, which has led hundreds of thousands of Rohingya to seek refuge in Bangladesh, has severely damaged Myanmar’s international image. In response to the deterioration of the human rights situation in Myanmar in Octo­ber 2018, the European Union (EU) threatened to withdraw the trade preferences that ensure the country has duty-free access to the EU common market. It seems highly plausible, however, that such measures would fail to alter the political calculations of the Burmese government or of the military. Instead, a withdrawal of the trade preferences would primarily hit the mostly female workers in the country’s textile industry. The EU and its Member States should therefore consider a combination of specific sanctions against military enterprises as well as tightened entry bans and account freezes that are directed at leading military personnel. These targeted sanc­tions against Myanmar’s armed forces should be flanked by an increase in the level of diplo­matic engagement with civilian actors in the country 
650 7 |a Außenpolitik  |0 (DE-588)4003846-4  |0 (DE-603)085002038  |2 gnd 
650 7 |a Regionalpolitik  |0 (DE-588)4049043-9  |0 (DE-603)085136727  |2 gnd 
650 7 |a Staatensystem  |0 (DE-588)4363945-8  |0 (DE-603)088300749  |2 gnd 
650 7 |a Außenwirtschaftspolitik  |0 (DE-588)4003857-9  |0 (DE-603)085002054  |2 gnd 
650 7 |a Minderheitenfrage  |0 (DE-588)4169999-3  |0 (DE-603)085777447  |2 gnd 
650 7 |a Menschenrechtsverletzung  |0 (DE-588)4276272-8  |0 (DE-603)086484621  |2 gnd 
650 7 |a Rohingya  |0 (DE-588)4435490-3  |0 (DE-603)088741532  |2 gnd 
650 7 |a Beurteilung  |0 (DE-588)4132339-7  |0 (DE-603)085475726  |2 gnd 
650 7 |a Abschätzung  |0 (DE-588)4304375-6  |0 (DE-603)086665944  |2 gnd 
650 7 |a Wirtschaftspolitik  |0 (DE-588)4066493-4  |0 (DE-603)085186929  |2 gnd 
650 7 |a Effektivität  |0 (DE-588)7859045-0  |0 (DE-603)291401651  |2 gnd 
650 7 |a Präferenzsystem  |0 (DE-588)4175527-3  |0 (DE-603)085821845  |2 gnd 
650 7 |a Vorschlag  |0 (DE-588)4461765-3  |0 (DE-603)088913163  |2 gnd 
650 7 |a Initiative  |0 (DE-588)4374764-4  |0 (DE-603)088364453  |2 gnd 
650 7 |a Alternative  |0 (DE-588)4138905-0  |0 (DE-603)085526681  |2 gnd 
650 7 |a Wirtschaftssanktion  |0 (DE-588)4190074-1  |0 (DE-603)08594078X  |2 gnd 
650 7 |a Militär  |0 (DE-588)4039305-7  |0 (DE-603)085107107  |2 gnd 
650 7 |a Einreisesperre  |0 (DE-588)4504619-0  |0 (DE-603)089212169  |2 gnd 
650 7 |a Bankkonto  |0 (DE-588)4004464-6  |0 (DE-603)085003794  |2 gnd 
651 7 |a Myanmar  |0 (DE-588)1193111315  |0 (DE-603)452232384  |2 gnd 
710 2 |a Stiftung Wissenschaft und Politik  |e Herausgebendes Organ  |4 isb  |0 (DE-603)042767121  |0 (DE-588)2023076-X  |2 gnd 
775 0 8 |i Übersetzung von  |a Heiduk, Felix, 1976 -   |t Myanmar, die Rohingya-Krise und mögliche EU-Sanktionen  |d Berlin : SWP, 2018  |h 1 Online-Ressource (4 Seiten) 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2024020912083335059163  |x Resolving-System 
856 |q application/pdf  |u https://www.swp-berlin.org/fileadmin/contents/products/comments/2018C52_hdk.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654888  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654896  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)125765490X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654918  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654926  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654934  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654942  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654950  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654969  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654977  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654985  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257654993  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257655019  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257655035  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257655043  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1257655051  |b DE-603  |c HES  |d d