The UK and the EU: new opportunities, old obstacles
Titel: | The UK and the EU: new opportunities, old obstacles : prospects for UK-EU cooperation in foreign and security policy after the UK elections / Nicolai von Ondarza ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs |
---|---|
Verfasser: | |
Körperschaft: | |
Veröffentlicht: | Berlin : SWP, [July 2024] |
Umfang: | 1 Online-Ressourcen (7 Seiten) |
Format: | E-Book |
Sprache: | Englisch |
Schriftenreihe/ mehrbändiges Werk: |
SWP comment ; 2024, no. 27 (July 2024) |
Einheitssachtitel: | Das Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse |
Andere Ausgaben: |
Übersetzung von: Ondarza, Nicolai von, 1982 -. Das Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse. - Berlin : SWP, 2024. - 1 Online-Ressource (8 Seiten)
|
X
alg: 52053896 001A $06000:08-08-24 001B $01999:09-08-24 $t02:37:30.000 001D $06000:08-08-24 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oax 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $052053896X 004P $010.18449/2024C27 004U $0urn:nbn:de:101:1-2407221254209.706158921466 006G $01336462566 006U $024,O08 $f20240722 007A $01894409418 $aKXP 009Q $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $xR 009Q $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2407221254209.706158921466 $xR 009Q $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $3Volltext $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $xH 010@ $aeng 010E $erda 011@ $a2024 $n[July 2024] 021A $aThe @UK and the EU: new opportunities, old obstacles $dprospects for UK-EU cooperation in foreign and security policy after the UK elections $hNicolai von Ondarza ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs 022A $aDas @Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse 028A $BVerfasser $4aut $7131662155 $8Ondarza, Nicolai$cvon$Z1982- [Tp1] $9178300632 029F $BHerausgebendes Organ $#Фонд Науки и Политики $#SWP $#Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit $#Deutsches Institut für Internationale Politik und Sicherheit der Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) $#German Institute for International and Security Affairs $#Stiftung Wissenschaft und Politik - Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#Forschungsinstitut für Internationale Politik und Sicherheit $#German Research Institute for International Affairs $4isb $72023076-X $8Stiftung Wissenschaft und Politik [Tb1] $9042767121 033A $pBerlin $nSWP 034D $a1 Online-Ressourcen (7 Seiten) 036E $aSWP comment $l2024, no. 27 (July 2024) 037A $a"Updated English version of SWP-Aktuell 32/2024" 037A $aGesehen am 08.07.2024 039M $aÜbersetzung von $tDas Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse $dBerlin $eSWP $f2024 $h1 Online-Ressource (8 Seiten) $lOndarza, Nicolai von, 1982 - 044K $qDNB $RWahl $#Ballot $#Voting $#Vote $#Abstimmung $#Abstimmung $#Wahl/Abstimmung $#Abstimmungsprozess $#Abstimmungsverfahren $#Stimmabgabe $#Abstimmungsverhalten $74166306-8 $8Abstimmung [Ts1] $9085747548 044K $qDNB $RAbstimmung $#Elections $#Voting $#Élections $#Vote $#Elecciones $#Wahl $#Wahl $#Nationale Wahlen $#Teilwahlen $#Wahl/Abstimmung $#Politische Wahl $#Wahlen $74064286-0 $8Wahl [Ts1] $9085180130 044K $qDNB $RMachtwechsel $#Regierungswechsel $#Regierungswechsel $#Regierungswechsel/Machtwechsel $#Übergangsregierung $#Regierungsübernahme $#Regimewechsel Politik $74136252-4 $8Regierungswechsel [Ts1] $9085505870 044K $qDNB $#Auswechslung $#Tausch Austausch $74308159-9 $8Austausch [Ts1] $9086688774 044K $qDNB $RMitarbeiter $#Amtspersonal $#Behördenmitarbeiter $#Behördenmitarbeitende $#Behörde Mitarbeiter $74144351-2 $8Behördenpersonal [Ts1] $9085570346 044K $qDNB $#Alternance politique $#Machtwechsel $#Regierungswechsel/Machtwechsel $74168430-8 $8Machtwechsel [Ts1] $9085764566 044K $qDNB $RPolitik $RAußenpolitik $RStrategische Stabilität $#National security $#Sécurité nationale $#Defensa nacional $#Internationale Sicherheit $#Sicherheitspolitik $#Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit $#Regionale Sicherheitspolitik von Staaten $#Bestimmungsfaktoren der Verteidigungs- und Sicherheitspolitik $#Sicherheitspolitische Interessen außerhalb von Bündnisterritorien $#Verteidigungspolitik Sicherheitspolitik $#Äußere Sicherheit Sicherheitspolitik $#Nationale Sicherheit Sicherheitspolitik $74116489-1 $8Sicherheitspolitik [Ts1] $9085355682 044K $qDNB $RFortschritt $REntstehung $REvolution $#Evolution $#Développement $#development $#Entwicklung $#Entwicklung $#Entwicklung $#Bisherige Entwicklung $#Ursprung Entwicklung $#Entwicklungsstadium $74113450-3 $8Entwicklung [Ts1] $9085335282 044K $qDNB $RTrend $#Trend $74294453-3 $8Tendenz [Ts1] $9086601989 044K $qDNB $RKooperatives Verhalten $#Cooperation $#Coopération $#cooperation $#Kooperation $#Kooperation $#Zusammenarbeit $#Zusammenarbeit $#Cooperation $#Partnerschaft Kooperation $74032386-9 $8Kooperation [Ts1] $9085086347 044K $qDNB $RUnternehmenskooperation $RUnternehmenspolitik $RStrategisches Management $RCoopetition $#Strategic alliances (Business) $#Alliances stratégiques (affaires) $#Alianzas estratégicas de empresas $#Strategische Allianz $#strategische Allianz $#Strategische Partnerschaft $#Strategische Partnerschaft $#Strategisches Netzwerk $74274322-9 $8Strategische Allianz [Ts1] $9086472267 045E $c320 046X $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 047I $aZusammenfassung: Labour has won a landslide in the United Kingdom (UK) snap elections and will now lead the government. Following the mutual estrangement caused by Brexit, among other changes, this provides an opportunity to revitalise relations with the European Union (EU). Particularly in foreign, security and defence policy, cooperation has already increased in the wake of Russia’s war of aggression, but mainly on an ad hoc basis. In the medium term, it is not a question of reversing Brexit, but rather of establishing an EU-UK Common Strategic Initiative - in other words, a new model for structured relations with a partner that is very important for the EU and Germany. Here, the EU should also show more flexibility than in the past lok: 52053896 3 exp: 52053896 3 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.802 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626503 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 5 exp: 52053896 5 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.812 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626511 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 8 exp: 52053896 8 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.815 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $0126862652X 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 10 exp: 52053896 10 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.818 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626538 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 11 exp: 52053896 11 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.823 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626546 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 20 exp: 52053896 20 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.826 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626554 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 21 exp: 52053896 21 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.829 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626562 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 23 exp: 52053896 23 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.831 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626570 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 24 exp: 52053896 24 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.834 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626589 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 25 exp: 52053896 25 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.837 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626597 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 36 exp: 52053896 36 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.841 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626600 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 49 exp: 52053896 49 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.844 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626619 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 54 exp: 52053896 54 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.849 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626635 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 108 exp: 52053896 108 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.854 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626651 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 204 exp: 52053896 204 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.856 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $0126862666X 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH lok: 52053896 205 exp: 52053896 205 1 #EPN 201B/01 $009-08-24 $t02:37:30.859 201C/01 $009-08-24 201U/01 $0utf8 203@/01 $01268626678 208@/01 $a09-08-24 $bl 209S/01 $S0 $uhttps://doi.org/10.18449/2024C27 $XR 209S/01 $S0 $uhttps://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf $XH
LEADER | 00000cam a22000002c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 52053896X | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20240809023730.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 240808s2024 xx |||| o| u00||u|eng | ||
015 | |a 24,O08 |2 dnb | ||
016 | 7 | |2 DE-101 |a 1336462566 | |
024 | 7 | |a 10.18449/2024C27 |2 doi | |
024 | 7 | |a urn:nbn:de:101:1-2407221254209.706158921466 |2 urn | |
035 | |a (DE-599)KXP1894409418 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
084 | |a 320 |q DE-101 |2 sdnb | ||
100 | 1 | |a Ondarza, Nicolai von |d 1982- |e Verfasser |4 aut |0 (DE-603)178300632 |0 (DE-588)131662155 |2 gnd | |
240 | 1 | 0 | |a Das Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse |
245 | 0 | 0 | |a The UK and the EU: new opportunities, old obstacles |b prospects for UK-EU cooperation in foreign and security policy after the UK elections |c Nicolai von Ondarza ; Stiftung Wissenschaft und Politik - German Institute for International and Security Affairs |
264 | 1 | |a Berlin |b SWP |c [July 2024] | |
300 | |a 1 Online-Ressourcen (7 Seiten) | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a SWP comment |v 2024, no. 27 (July 2024) | |
500 | |a "Updated English version of SWP-Aktuell 32/2024" | ||
500 | |a Gesehen am 08.07.2024 | ||
520 | |a Zusammenfassung: Labour has won a landslide in the United Kingdom (UK) snap elections and will now lead the government. Following the mutual estrangement caused by Brexit, among other changes, this provides an opportunity to revitalise relations with the European Union (EU). Particularly in foreign, security and defence policy, cooperation has already increased in the wake of Russia’s war of aggression, but mainly on an ad hoc basis. In the medium term, it is not a question of reversing Brexit, but rather of establishing an EU-UK Common Strategic Initiative - in other words, a new model for structured relations with a partner that is very important for the EU and Germany. Here, the EU should also show more flexibility than in the past | ||
650 | 7 | |a Abstimmung |0 (DE-588)4166306-8 |0 (DE-603)085747548 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Wahl |0 (DE-588)4064286-0 |0 (DE-603)085180130 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Regierungswechsel |0 (DE-588)4136252-4 |0 (DE-603)085505870 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Austausch |0 (DE-588)4308159-9 |0 (DE-603)086688774 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Behördenpersonal |0 (DE-588)4144351-2 |0 (DE-603)085570346 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Machtwechsel |0 (DE-588)4168430-8 |0 (DE-603)085764566 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Sicherheitspolitik |0 (DE-588)4116489-1 |0 (DE-603)085355682 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Entwicklung |0 (DE-588)4113450-3 |0 (DE-603)085335282 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Tendenz |0 (DE-588)4294453-3 |0 (DE-603)086601989 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Kooperation |0 (DE-588)4032386-9 |0 (DE-603)085086347 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Strategische Allianz |0 (DE-588)4274322-9 |0 (DE-603)086472267 |2 gnd | |
710 | 2 | |a Stiftung Wissenschaft und Politik |e Herausgebendes Organ |4 isb |0 (DE-603)042767121 |0 (DE-588)2023076-X |2 gnd | |
775 | 0 | 8 | |i Übersetzung von |a Ondarza, Nicolai von, 1982 - |t Das Vereinigte Königreich und die EU: neue Möglichkeiten, alte Hindernisse |d Berlin : SWP, 2024 |h 1 Online-Ressource (8 Seiten) |
856 | |u https://doi.org/10.18449/2024C27 |x Resolving-System | ||
856 | |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2407221254209.706158921466 |x Resolving-System | ||
856 | |u https://doi.org/10.18449/2024C27 |x Resolving-System |z kostenfrei | ||
856 | |q application/pdf |u https://www.swp-berlin.org/publications/products/comments/2024C27_UK_EU_after_elections.pdf |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext | ||
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626503 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626511 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)126862652X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626538 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626546 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626554 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626562 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626570 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626589 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626597 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626600 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626619 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626635 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626651 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)126862666X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1268626678 |b DE-603 |c HES |d d |