"Ballast, worthless, expendable": how Breslau's Schlesisches Museum der Bildenden Künste disposed of a painting by Max Liebermann in 1942 and how deaccessions of modern art played a role at German museums during the Nazi period
Titel: | "Ballast, worthless, expendable": how Breslau's Schlesisches Museum der Bildenden Künste disposed of a painting by Max Liebermann in 1942 and how deaccessions of modern art played a role at German museums during the Nazi period / Christoph Zuschlag |
---|---|
Verfasser: | |
Veröffentlicht: | Heidelberg : arthistoricum.net, 2024 |
Umfang: | 1 Online-Ressource |
Format: | E-Book |
Sprache: | Englisch |
Schriftenreihe/ mehrbändiges Werk: |
Works by Christoph Zuschlag ; 150 |
X
Bemerkung: | In: Hoffmann, Meike ; Hüneke, Andreas (Hrsgg.): "Entartete Kunst" in Breslau, Stettin und Königsberg = "Degenerate art" in Breslau, Stettin and Königsberg. Leiden 2021, S. 83-94 (Schriften der Berliner Forschungsstelle "Entartete Kunst") |
---|