"Solmisieren?! Manchmal hilft's, manchmal ist es ein Zeitverschwender". Erfolge und Grenzen relativer Solmisation in der Grundschule - eine Interviewstudie nach der Grounded Theory
Titel: | "Solmisieren?! Manchmal hilft's, manchmal ist es ein Zeitverschwender". Erfolge und Grenzen relativer Solmisation in der Grundschule - eine Interviewstudie nach der Grounded Theory : "Solfège?! Sometimes helpful, sometimes a waste of time". Outcomes and limitations of the movable-do solfège approach in German elementary schools – a grounded theory study |
---|---|
Verfasser: | |
Beteiligt: | |
Veröffentlicht: | Münster; New York : Waxmann, 2021 |
Umfang: | 1 Online-Ressource |
Format: | E-Book |
Sprache: | Deutsch |
X
alg: 49427182 001A $06000:05-05-22 001B $01999:06-05-22 $t23:47:20.000 001D $06000:05-05-22 001U $0utf8 001X $00 002@ $0Oax 002C $aText $btxt $2rdacontent 002D $aComputermedien $bc $2rdamedia 002E $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 003@ $0494271825 004U $0urn:nbn:de:0111-pedocs-243402 006G $01255448903 006U $022,O05 $f20220414 007A $01255448903 $aDNB 009Q $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-243402 $xR 009Q $qapplication/pdf $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $xH 010@ $ager 011@ $a2021 $n2021 021A $a"Solmisieren?! Manchmal hilft's, manchmal ist es ein Zeitverschwender". Erfolge und Grenzen relativer Solmisation in der Grundschule - eine Interviewstudie nach der Grounded Theory $d"Solfège?! Sometimes helpful, sometimes a waste of time". Outcomes and limitations of the movable-do solfège approach in German elementary schools – a grounded theory study 028A $aOravec $BVerfasser $dLina $4aut 028C $aBecker $B[ctb] $dSusanne $4oth 033A $pMünster $pNew York $nWaxmann 034D $a1 Online-Ressource 037A $aIn: Musikpädagogik im Spannungsfeld von Reflexion und Intervention. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 213-231. - (Musikpädagogische Forschung; 41). - ISBN 978-3-8309-4272-6; 978-3-8309-9272-1 044K $qDNB $RAngewandte Musikwissenschaft $RMusische Erziehung $RUnterricht $RSchulmusik $#Music Instruction and study $#Musique Étude et enseignement $#Musikpädagogik $#Musikunterricht $#Musikdidaktik $#Musikpädagogik $#Musikunterricht $74040843-7 $8Musikerziehung [Ts1] $9085111740 044K $qDNB $RSolfège $#Solmization $#Solmisation $74195059-8 $8Solmisation [Ts1] $9085976598 045E $c780 046X $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 lok: 49427182 3 exp: 49427182 3 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.605 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298085 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 5 exp: 49427182 5 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.608 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298093 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 8 exp: 49427182 8 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.611 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298107 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 10 exp: 49427182 10 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.614 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298115 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 11 exp: 49427182 11 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.617 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298123 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 13 exp: 49427182 13 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.620 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298131 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 20 exp: 49427182 20 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.623 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $0119929814X 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 21 exp: 49427182 21 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.625 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298158 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 23 exp: 49427182 23 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.629 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298166 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 24 exp: 49427182 24 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.631 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298174 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 25 exp: 49427182 25 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.634 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298182 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 51 exp: 49427182 51 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.637 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298190 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 58 exp: 49427182 58 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.640 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298204 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 76 exp: 49427182 76 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.643 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298212 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 77 exp: 49427182 77 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t23:47:20.000 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298220 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 107 exp: 49427182 107 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.648 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298239 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 204 exp: 49427182 204 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.651 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298247 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH lok: 49427182 205 exp: 49427182 205 1 #EPN 201B/01 $006-05-22 $t22:38:36.653 201C/01 $006-05-22 201U/01 $0utf8 203@/01 $01199298255 208@/01 $a06-05-22 $bl 209S/01 $S0 $u//www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 $XH
LEADER | 00000cam a22000002c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 494271825 | ||
003 | DE-603 | ||
005 | 20220506234720.0 | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 220505s2021 xx |||| o| u00||u|ger | ||
015 | |a 22,O05 |2 dnb | ||
016 | 7 | |2 DE-101 |a 1255448903 | |
024 | 7 | |a urn:nbn:de:0111-pedocs-243402 |2 urn | |
035 | |a (DE-599)DNB1255448903 | ||
040 | |a DE-603 |b ger |c DE-603 |d DE-603 | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 780 |q DE-101 |2 sdnb | ||
100 | 1 | |a Oravec, Lina |e Verfasser |4 aut | |
245 | 0 | 0 | |a "Solmisieren?! Manchmal hilft's, manchmal ist es ein Zeitverschwender". Erfolge und Grenzen relativer Solmisation in der Grundschule - eine Interviewstudie nach der Grounded Theory |b "Solfège?! Sometimes helpful, sometimes a waste of time". Outcomes and limitations of the movable-do solfège approach in German elementary schools – a grounded theory study |
264 | 1 | |a Münster |a New York |b Waxmann |c 2021 | |
300 | |a 1 Online-Ressource | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
500 | |a In: Musikpädagogik im Spannungsfeld von Reflexion und Intervention. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 213-231. - (Musikpädagogische Forschung; 41). - ISBN 978-3-8309-4272-6; 978-3-8309-9272-1 | ||
650 | 7 | |a Musikerziehung |0 (DE-588)4040843-7 |0 (DE-603)085111740 |2 gnd | |
650 | 7 | |a Solmisation |0 (DE-588)4195059-8 |0 (DE-603)085976598 |2 gnd | |
700 | 1 | |a Becker, Susanne |e [ctb] | |
856 | |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-243402 |x Resolving-System | ||
856 | |q application/pdf |u //www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=24340 |x Verlag |z kostenfrei | ||
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298085 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298093 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298107 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298115 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298123 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298131 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)119929814X |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298158 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298166 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298174 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298182 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298190 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298204 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298212 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298220 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298239 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298247 |b DE-603 |c HES |d d | |
924 | 1 | |9 603 |a (DE-603)1199298255 |b DE-603 |c HES |d d |