ERiK methodological report III. Conceptualisation and design of the ERiK-surveys 2022

Titel: ERiK methodological report III. Conceptualisation and design of the ERiK-surveys 2022
Verfasser: ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
Körperschaft:
Veröffentlicht: Frankfurt : DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, 2023
Umfang: 1 Online-Ressource
Format: E-Book
Sprache: Englisch
Kein Bild verfügbar
X
alg: 51689781
001A    $06000:05-04-24 
001B    $01999:06-04-24 $t00:01:23.000 
001D    $06000:05-04-24 
001U    $0utf8 
001X    $00 
002@    $0Oax 
002C    $aText $btxt $2rdacontent 
002D    $aComputermedien $bc $2rdamedia 
002E    $aOnline-Ressource $bcr $2rdacarrier 
003@    $0516897810 
004P    $010.25656/01:28751 
004U    $0urn:nbn:de:0111-pedocs-287515 
006G    $01323509186 
006U    $024,O04 $f20240314 
007A    $01323509186 $aDNB 
009Q    $uhttps://doi.org/10.25656/01:28751 $xR 
009Q    $uhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-287515 $xR 
009Q    $qtext/html $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $xH 
009Q    $qapplication/pdf $S0 $s2478.93 kB $3Volltext $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $xH 
010@    $aeng 
011@    $a2023 $n2023 
021A    $aERiK methodological report III. Conceptualisation and design of the ERiK-surveys 2022 
028A    $BVerfasser $4aut $8Schacht, Diana$Z1985- [Tp3] $9445628723 
028C    $aGilg $BVerfasser $dJakob J. $4aut 
028C    $BVerfasser $4aut $8Gedon, Benjamin [Tp3] $9494569883 
028C    $aBrusis $BVerfasser $dMartin $4aut 
028C    $BVerfasser $4aut $8Buchmann, Janette [Tp3] $9508922852 
028C    $BVerfasser $4aut $71173463747 $8Drexl, Doris [Tp3] $9440044200 
028C    $aHoang $BVerfasser $dTony $4aut 
028C    $BVerfasser $4aut $7125723966X $8Jähnert, Alexandra [Tp3] $949461689X 
028C    $BVerfasser $4aut $71031722017 $8Kuger, Susanne [Tp3] $9318286890 
028C    $BVerfasser $4aut $8Molina Ramirez, Magdalena [Tp3] $9495623024 
028C    $aMüller $BVerfasser $dMichael $4aut 
028C    $aPreuß $BVerfasser $dMelina $4aut 
028C    $aRahmann $BVerfasser $dSusanne $4aut 
028C    $BVerfasser $4aut $8Ulrich, Lisa [Tp3] $9447905384 
028C    $aWenger $BVerfasser $dFelix $4aut 
029F    $aDJI Deutsches Jugendinstitut e.V $BSonstige $4oth 
033A    $pFrankfurt $nDIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation 
034D    $a1 Online-Ressource 
037A    $aBielefeld : wbv Publikation 2023, 70 S.. ISBN 978-3-7639-7456-6; 978-3-7639-7457-3 
037I    $aCreative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International $2cc $uhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.de $fCC BY SA 4.0 International 
037J    $aOpen Access $2star $uhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2 $fUnrestricted online access 
045B    $a727 $ADNB $e23kdnb $Emaschinell gebildet $K0,15088 
045E    $c720 
046X    $aArchivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet $5DE-101 
047I    $aAbstract: The ERiK-Methodological Report III is the third in a series of methodological reports related to the ‘Entwicklung von Rahmenbedingungen in der Kindertagesbetreuung – indikatorengestützte Qualitätsbeobachtung (ERiK)’ study. The report focuses on the conception, sample selection, and survey designs of the ERiK-Surveys 2022. Together with the ERiK-Methodological Report I and II, that cover the ERiK Surveys 2020, it provides comprehensive background information on the ERiK-Surveys conducted in 2022 and describes their progression until December 31, 2021. The subsequent steps, such as implementing the ERiK-Surveys 2022, will be described in a later report. (DIPF/Orig.) 

lok: 51689781 3

exp: 51689781 3 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.258 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506363 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 5

exp: 51689781 5 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.262 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506371 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 8

exp: 51689781 8 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.265 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0126050638X 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 10

exp: 51689781 10 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.268 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506398 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 11

exp: 51689781 11 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.270 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506401 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 20

exp: 51689781 20 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.273 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $0126050641X 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 21

exp: 51689781 21 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.275 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506428 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 23

exp: 51689781 23 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.278 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506436 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 24

exp: 51689781 24 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.280 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506444 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 25

exp: 51689781 25 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.283 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506452 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 36

exp: 51689781 36 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.285 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506460 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 49

exp: 51689781 49 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.288 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506479 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 75

exp: 51689781 75 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.291 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506487 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 76

exp: 51689781 76 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.293 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506495 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 107

exp: 51689781 107 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.296 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506509 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 108

exp: 51689781 108 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.299 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506517 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 204

exp: 51689781 204 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.301 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506525 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH 

lok: 51689781 205

exp: 51689781 205 1 #EPN
201B/01 $006-04-24 $t00:01:23.304 
201C/01 $005-04-24 
201U/01 $0utf8 
203@/01 $01260506533 
208@/01 $a05-04-24 $bl 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751 $XH 
209S/01 $S0 $uhttps://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf $XH
LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 516897810
003 DE-603
005 20240406000123.0
007 cr||||||||||||
008 240405s2023 xx |||| o| u00||u|eng
015 |a 24,O04  |2 dnb 
016 7 |2 DE-101  |a 1323509186 
024 7 |a 10.25656/01:28751  |2 doi 
024 7 |a urn:nbn:de:0111-pedocs-287515  |2 urn 
035 |a (DE-599)DNB1323509186 
040 |a DE-603  |b ger  |c DE-603  |d DE-603 
041 |a eng 
082 7 |8 1\p  |a 727  |2 23kdnb 
084 |a 720  |q DE-101  |2 sdnb 
100 1 |a Schacht, Diana  |d 1985-  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)445628723  |0 (DE-588)1179248449  |2 gnd 
245 0 0 |a ERiK methodological report III. Conceptualisation and design of the ERiK-surveys 2022 
264 1 |a Frankfurt  |b DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation  |c 2023 
300 |a 1 Online-Ressource 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
500 |a Bielefeld : wbv Publikation 2023, 70 S.. ISBN 978-3-7639-7456-6; 978-3-7639-7457-3 
520 |a Abstract: The ERiK-Methodological Report III is the third in a series of methodological reports related to the ‘Entwicklung von Rahmenbedingungen in der Kindertagesbetreuung – indikatorengestützte Qualitätsbeobachtung (ERiK)’ study. The report focuses on the conception, sample selection, and survey designs of the ERiK-Surveys 2022. Together with the ERiK-Methodological Report I and II, that cover the ERiK Surveys 2020, it provides comprehensive background information on the ERiK-Surveys conducted in 2022 and describes their progression until December 31, 2021. The subsequent steps, such as implementing the ERiK-Surveys 2022, will be described in a later report. (DIPF/Orig.) 
700 1 |a Gilg, Jakob J.  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Gedon, Benjamin  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)494569883  |0 (DE-588)1257096214  |2 gnd 
700 1 |a Brusis, Martin  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Buchmann, Janette  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)508922852  |0 (DE-588)1293292095  |2 gnd 
700 1 |a Drexl, Doris  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)440044200  |0 (DE-588)1173463747  |2 gnd 
700 1 |a Hoang, Tony  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Jähnert, Alexandra  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)49461689X  |0 (DE-588)125723966X  |2 gnd 
700 1 |a Kuger, Susanne  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)318286890  |0 (DE-588)1031722017  |2 gnd 
700 1 |a Molina Ramirez, Magdalena  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)495623024  |0 (DE-588)1259839729  |2 gnd 
700 1 |a Müller, Michael  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Preuß, Melina  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Rahmann, Susanne  |e Verfasser  |4 aut 
700 1 |a Ulrich, Lisa  |e Verfasser  |4 aut  |0 (DE-603)447905384  |0 (DE-588)1184421722  |2 gnd 
700 1 |a Wenger, Felix  |e Verfasser  |4 aut 
710 2 |a DJI Deutsches Jugendinstitut e.V  |e Sonstige  |4 oth 
856 |u https://doi.org/10.25656/01:28751  |x Resolving-System 
856 |u https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-287515  |x Resolving-System 
856 |q text/html  |u https://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=28751  |x Verlag  |z kostenfrei 
856 |q application/pdf  |u https://www.pedocs.de/volltexte/2024/28751/pdf/Schacht_et_al_2023_ERiK_Methodological_Report_III.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext  |s 2478.93 kB 
883 0 |8 1\p  |a maschinell gebildet  |c 0,15088  |q DE-101 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506363  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506371  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)126050638X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506398  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506401  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)126050641X  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506428  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506436  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506444  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506452  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506460  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506479  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506487  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506495  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506509  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506517  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506525  |b DE-603  |c HES  |d d 
924 1 |9 603  |a (DE-603)1260506533  |b DE-603  |c HES  |d d